Kirjoittaja Aihe: Opetusnauhat  (Luettu 4140 kertaa)

nomidi

• Nobo
  • *
    • Profiili
Opetusnauhat
« : Syyskuu 14, 2009, 04:03:42 ip »
Jokohan löytyisi rohkeutta julkaista TK:n opetukset mp3-muodossa?

MOT:han otti tässä jo ensiaskeleen.

Lisäisi varmasti uskottavuutta, kun kuulisi, millaista evankeliumia konsernissa viljellään.

Iina

• Vieras
Vs: Opetusnauhat
« Vastaus #1 : Syyskuu 14, 2009, 09:02:35 ip »
Kannatetaan!

concerned

• Vieras
« Vastaus #2 : Syyskuu 14, 2009, 11:14:19 ip »
Nyt täällä näyttäisi jotain opetuksia olevan  :)

http://sites.google.com/site/maitobaari/opetuksia

tiuku

• Vieras
« Vastaus #3 : Syyskuu 15, 2009, 09:06:04 ap »
Hienoa, kiitos!
Saisiko sinne lisäksi erikseen sen lyhyen osuuden tuosta läskiopetuksesta, jossa nuo raja-arvot määrätään ja niitä vaaditaan pitämään ?

mrok

• Vieras
« Vastaus #4 : Syyskuu 15, 2009, 09:20:48 ap »

" ... nyt tehdään parannusta, sitten väkisin jos ei muuta. Kyllä jämpti on näin." T.K.
(Laski2 aika 59:40-60:10)

Ei armon hiventäkään.

Kuuntelin ihan pikkuisen. Kamalaa, ei ihme että ahdistuu tai sitten alistuu.
Manipulaatio on kyllä hallussa ... valitettavasti.

Onnittelut pois päässeille.

jukka

• ex-jäsen
  • Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #5 : Syyskuu 15, 2009, 10:03:39 ap »
Saisiko sinne lisäksi erikseen sen lyhyen osuuden tuosta läskiopetuksesta, jossa nuo raja-arvot määrätään ja niitä vaaditaan pitämään ?
Jos joku jaksaisi kuunnella opetuksen läpi ja kertoa täällä kohdat (tiedosto, aika), joissa nämä esiintyy. Ymmärrän kyllä, että on todella puuduttavaa kuunnella Tapanin puheita.

Lisäksi vois laittaa sen kohdan, jossa Tapani sanoo suoraan potkaisevansa kaikki ulos, jotka eivät suostu laihduttamaan. Puheesta löytyy varmasti myös muita, hyvin Tapanin ajatusmaailmaa havainnollistavia juttuja. Jossain kohdassa Tapani muistaakseni mainitsi, että riivaajat tulevat hänen kotiinsa hyppimään, jos ihmiset eivät tee parannusta läskeistään. Eli hän vaatii seuraajian tekemään parannusta, jotta hänen kimpussaan ei olisi riivaajat.

jukka

• ex-jäsen
  • Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #6 : Syyskuu 15, 2009, 10:19:07 ap »
Ei armon hiventäkään.
Niinkuin eräs evankelista totesi: Armo on siellä kateissa. Armon on korvannut vääristelty oppi parannuksenteosta.

Kamalaa, ei ihme että ahdistuu tai sitten alistuu.
Yleensä "tiukan" opetuksen jälkeen tapahtuu molemmat: ahdistuminen ja alistuminen. Jos ahdistaa (ja mainitset asiasta), niin saat kuulla, että ahdistus johtuu vain siitä, ettet ole vielä tehnyt parannusta tarpeeksi. Sitten kun on vuosikausia ollut mukana, niin lopulta ei enään huomaa sitä, kun identiteettisi ylitse kävellään. Sitä vain ottaa kaiken vastaan mukisematta. Esim. Tapani voi julkisesti MAPin kokouksessa käsitellä kenen tahansa jäsenen syntejä ja tehdä niistä sarkastisia huomautuksia, eikä se kenestäkään siellä tunnu oudolta. Seuraajat ottavat vastaan kaiken, mitä Tapani sanoo, sitä koettelematta tai kyseenalaistamatta.

Onnittelut pois päässeille.
Kiitos :)

Markus L.

• ex-jäsen
  • Juniori
    • Profiili
    • Home of Markus
« Vastaus #7 : Syyskuu 15, 2009, 10:57:16 ap »
Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat.

Iina

• Vieras
« Vastaus #8 : Syyskuu 15, 2009, 07:43:52 ip »
Kirjoitin rutosta puhtaiksi ensimmäiset 49 minuuttia, mutta sitten alkoi tuo puhetyyli keittämään niin, että en enää jaksanut. Siis vasta puoleenvälin ekaa nauhaa pääsin. Täytyy kyllä sanoa, että tällaista opetusta en ole koskaan kuullutkaan, vaikka kaikenlaisissa piireissä olenkin ollut  :o

Olkaapa hyvät:

Mä haluaisin jakaa teille erinäisiä ajatuksia, jotka voi otsikoida Rutto. Ja lähteäkseni tukevasti Mooseksen kirjoista liikkeelle aloitetaan tuolta 4 Mooses 14 sieltä 11 ja 12. 4 Mooses 14 11 12. "Herra sanoi Moosekselle: "Kuinka kauan tämä kansa pitää minua pilkkanaan eikä usko minuun huolimatta kaikista tunnusteoista, jotka minä olen tehnyt sen keskuudessa. Minä tuhoan sen rutolla ja hävitän sen perinjuurin, mutta sinusta minä teen suuremman ja väkevämmän kansan kuin se on." Ja näin sanoi siis Herra israelilaisista Moosekselle. Ja homma ei ollu Jumalalle kelpaavaa ja Jumala tuumasi, että tuhoan sen rutolla ja hävitän sen perinjuurin. Ja tämä on yksi näistä Raamatun monista ruttokohdista ja tämä ei teemana varmaan ole niin kuin  nykykristitylle niitä kaikkein tutuimpia ja mikä on tämä ruton funktio Raamatussa niin se on yhdeltä kantilta katsoen aika selkeästi nopein tapa hävittää suuri joukko ihmisiä. Se on siis"¦näitähän on rankingejä näistä hävitystavoista ihan Raamatussa ja "¦ ja nimenomaan rutto on se nopein tapa päästä eroon ihmisistä. Ja silloin kun pohditaan tämmöistä että tuota tehdään tämmöinen isomman luokan putsaus niin"¦niin rutto sopii kuvaan. Ja ja rutto tappaa nopeammin kuin mikään muu"¦ huomattavasti nopeammin kuin esimerkiksi sota ihmisiä. Ja sitä vastaan on oikeastaan kaikkein vaikein suojautua ja sille nyt vetää sitten vertoja tällaiset niin kuin loppuvaiheiden isot sodat. Ne saattavat olla sitten vielä tehokkaampia nämä ydinsodat mutta"¦ mutta muutoin niin se on kautta aikojen ollut tällanen"¦ tällanen niin kuin tehoväline. Ja ruton viesti"¦ tai tai  mihin se niin kuin liittyy"¦ niin se on aina Raamatussa siis poikkeuksetta siis tällainen niin kuin Jumalan tuomiotoimi. Eli rutto tulee yksiselitteisesti silloin, kun Jumala sen lähettää ja minä katson teidän kanssanne muutamia raamatunkohtia siitä, että miten tämä kuvio niin kuin toimii. Ruttohan saa aikaan melkoista paniikkia.. tietenkin"¦ se on niin kun"¦ niin kuin äkkiä nouseva ja hirvittävän suuri niin kuin"¦ niin kuin pelon ja epätoivon lähde ja semmonen  kovan luokan pysäyttäjä.  Ja tuota ruttoja on ollut niin kun maailman sivu sillon ja tällön, kun on oltu sitten tämmösissä tietyissä vaiheissa että niinkun jumalattomuus nousee niinkun suureen mittaan, silloin tulee näitä tuomiotoimia ja Raamatussa on näistä paljon esimerkkejä. "Minä tuhoan sen rutolla ja hävitän sen perinjuurin, koska pitävät pilkkanaan". Siis ei oteta Herraa huomioon, jumalattomuus pääsee valtaan ja ja ja sitten sellanen niinkun huoleton jumalaton elämä johtaa siihen ett se niinkun imee mukaansa ja siitä on erittäin vaikea pelastua. Se se se houkuttelee jos mahdollista uskovatkin ja ja ja se on siis iankaikkisuusnäkökulmasta tollanen niinkun pitkälle levinnyt jumalattomuus ja Jumalan pilkkanaan pitäminen, Jumalan huomioon ottamatta jättäminen niin se semmonen niinkun  kaikkein vaarallisimpia ilmiöitä, mitä voi olla. ja Jumalalla on keinonsa viheltää niinkun peli poikki. Nehän voivat olla niinkun sitten hyvinkin tällasia spesifejä.. me olemme tämmösessä "¦ niinkun sanotaan    globalisoituneessa yhteiskunnassa, jossa"¦ jossa tuota"¦ ja ja ja maailmantilanteessa. jossa oleellisesti erilaista aikasempaan verrattuna on huomattavan nopea matkustaminen. Siis tämä matkustamisen suhteellinen rooli ei ole tainnut muuttua loppujen lopuksi paljon mihkään vuosituhansien kuluessa, mutta.. mutta tämä absoluuttinen vauhti ja "¦ ja yhteydenpidon määrä"¦ niin sehän on valtavasti niinkun laaja-alaistunut. Ja"¦ ja tuota"¦ ett siis niinkun tavarat viipottavat ympäri maailmaa ja kun me menemme kauppaan niin siellä on"¦ siellä on roinaa ja rompetta, jossa niinkun useammassa taitaa nykyään siis lukea Made in China kuin Made in Finland  ja ja riippuu nyt vähän kaupasta mihin menee ja kaikenlaista"¦ siis vaikutteet tulevat"¦ jos otetaan elokuva niin"¦ niin sen todennäköinen lähde on tämmönen niinkun elokuvatuottamo jossain"¦ jossain tuota Ameriikassa. Ja"¦ ja tuota tälla tavalla erilaiset siis niinkun"¦ niinkun materiaaliset ja immateriaaliset hyödykkeet ja myös ihmiset niinkun"¦ niinkun ovat siis tämmösessä voimakkaassa vaikutuspiirissä. Mutta Jumalalla riittää niin kuin oikein hyvin mielikuvitusta ja keinoja hallinnoida myös tällasta jos ajatellaan että homoseksualismi nousi ihan mahdottomiin mittasuhteisiin niin"¦ niin tuota  sitten tulee AIDS, joka tuota yhtäkkiä muutti siis niinkun homoseksualismin taas inhottavaksi ja pelottavaksi ja niinkun torppasi lainsäätäjien suhteen niin kuin tuohon"¦ tuohon tuota homoseksualismiin,että sitä ei voinukkaan enää niin ilosesti kannattaa. Nythän tämä pelotevaikutus alkaa mennä ohi ja yhteiskunta niinkun valuu tämmöseen niinkun turmiollisuuteen, koska tämä oli vain tällainen tekninen pidäke eikä se sitten muuttanut ihmisten sydäntä, koska halu mennä kaikkeen siihen äärimmäiseen jumalattomuuteen, mihin ikinä kykenee, on edelleen tallella. Oli vain vähän niinkun pakko"¦ niinkun pelätä omaa nahkaansa. Ja ja tulee tämmönen niinkun tehokas jarru. Tai tämmönen"¦ tämmönen seksiturismi, pedofilia ja muut tällaset ilmiöt"¦ niistä tiedetään aivan hyvin ja niiden annetaan niinkun"¦ niinkun kasvaa ja"¦ ja rehottaa"¦ ja se on hirveätä väkivaltaa ja riistämistä ja ja ja ja tuollasta siis niinkun saastaisuutta. Sitten tulee Tsunami ja pyyhkii juuri nuo pahimmat paikat siististi. Jumalalla on keinoja hyvin täsmällisesti"¦ niinkun siivota tällasia asioita ja ja rutto on yks tässä keinovalikoimassa. Ja ja tämmösiin tuota"¦ tuota ilmiöihin liittyy joskus tällasia tuota ryhtiliikkeitä vaikka nyt sitten suhtautuminen ja lainsäädäntö johonkin pedofiliaan saattaa niinkun"¦ niinkun muuttua ja ja ja sitten tuota tässä näissä on kahtalaista vaikutusta että että se mitä edellä kuvasin on tällasta jumalattoman maailman yleistä tuota"¦ yleistä kampeamista, mutta sitten miten uskovien tulisi suhtautua näihin ilmiöihin niin"¦niin tuota minä näkisin, että Jumala aina tietää, mitä Hän tekee ja ja nämä nämä rutot sun muut ovat siis niinkun hengellistä kokonaishyvää eli eli ne parantavat tilannetta niinkun iankaikkisuusnäkökulmasta ja minusta sisi niinkun nämä tulevat silloin nämä kovat kuviot siinä vaiheessa kun niiden on parempi tulla kuin olla tulematta. Ja niidne avain on se, että niinkun ihmiset ovat halunneet   valita saatanan seuraamisen ja ja menevät yhä pidemmälle synteihinsä, mutta se vaikea puoli siinä asiassa on se, että mitä uskovat ovat siinä vaiheessa tehneet, antautuneet sinne virran vietäväksi, mukautuneet tämän maailmanajan mukaan, eivät ole pystyneet torjumaan, eivät ole pysyneet voitolla siinä hengellisessä   taistelussa ja sitten nämä henkivallat pääsevät voitolle ja ihmiset menevät synteihin ja sitten tulee rutto. Eli siinä on tapahtunut tällanen hengellinen häviö todennäköisesti tai sitten se on niinkun alun perinkin ollut surkea se jo? ja se on sitten päässyt pahenemaan, mutta yleensä siihen jonkinlainen hengellinen häviö liittyy edeltä ja ja siksi uskovien pitäisi myöskin niinkun tarkkaan pohdiskella tätä"¦ tätä tilannetta, että"¦ että monesti on nimittäin niin, että  nämä aisat eivät tule ihan niin puun takaa, vaan"¦ vaan tulee näitä varoituksia ja "¦ jotka ovat siis"¦ siis aina tulee niitä siis jossain mielessä niitä varoituksia, mutta usein ne ovat siis erittäin alleviivatun selkeitä. Siis Jumala voisi antaa ne niinkun puun takaa, mutta usein näin ei käy, vaan tulee selkeitä varoituksia, mutta ei jumalaton maailma niistä varotuksista niinkun suuntaansa muuta, mutta uskovat voivat tehdä jotain. Tässä on selkeä perusviesti. mitä tapahtui tässä luetussa kohdassa: koska pitävät minua pilkkanaan,  minä tuhoan sen rutolla ja hävitän sen perinjuurin ja Mooses rukoilee kansan puolesta ja näin ei tapahtunut, rutto ei tullut ja Israelin kansa sai jatkaa. Siis uskovat tekivät jotakin. Hän, jolla oli suhde Jumalaan, teki jotakin: rukoili kansan puolesta. Ja tässä on kysymys, että  minä tuhoan sen ja se ei ole siis tämmöinen niinkun sattumus"¦ minä en tiedä yhtään ainoata ruttoa Raamatussa, joka olisi jollain tavalla sattumus, vaan kysymys on siitä, että Jumala tuhoaa jonkun ja kaikella on määrätarkoituksensa. Mennään Hesekiel 12 ja"¦ ja tuota otetaan sieltä jae"¦täällä siis"¦ jos me ajatellaan jakeessa yhdeksän sanotaan, että "ihmislapsi, eikö ole Israelin heimo uppiniskainen suku sinulle sanonut, mitä sinä teet". Siis israelilainen heimo,  uppiniskainen  suku, tämä oli siis toinen kuva Israelin kansan tämmöisestä niinkun uppiniskaisuustilanteesta ja ja tietysti me voidaan ajatella että että tuota olipa uppiniskaista porukkaa, kun Raamattu on pullollaan näitä juttuja, jolloin Israel oli uppiniskainen ja sitten Jumala hävitti heitä, mutta huomatkaa että tässä kulu valtavan pitkä aika, siis vuosisadat vaan vierivät ja tämä yksi sukupolvi ei välttämättä nähnyt mitään muuta kun sen yhden   pysäytystilanteen"¦ eivät ole koskaan  ennen nähneet mitään. Se oli heidän valintansa, heidän sukupolvensa tilanne ja se tuli ihan puun takaa uutenä, tällaista ei oltu koskaan nähty, perimätieto kerto, että joskus oli ollut ja ja ja  tälla lailla, mutta"¦ mutta tuota nyt kävi sitten tälla lailla. Ohhoh. 16 jae: "Vähäisen määrän minä heitä jätän, miekasta, nälästä ja rutosta jäljelle kertomaan pakanain seassa siellä, minne he joutuvat  kaikista kauhistuksistansa ja he tulevat tietämään että minä olen Herra." Vähäisen määrän  heitä minä jätän miekasta, nälästä ja rutosta kertomaan pakanain seassa siellä, minne he joutuvat kaikista kauhistuksistansa. He ovat olleet uppiniskaisia, tehneet kauhistavia asioita; Jumala hävittää miekalla, nälällä ja rutolla ja päättää etukäteen: minä vähäisen määrän jätän jäljelle. Ja he kertovat sinne, minne he joutuvat sitten niin"¦ niin näistä kauhistuksista ja nää ympärillä olevat tulevat tietämään myöskin: Minä olen Herra. Herra on Herra. On Jumala. On rajat. Me olimme niin jumalattomia ja sitten Jumala vihelsi pelin poikki. Ja näin kävi. Tämä toteutui.

Iina

• Vieras
« Vastaus #9 : Syyskuu 15, 2009, 07:45:33 ip »
Uppiniskaisuuden seuraus, Jumalasta luopumisen seuraus:
Jos Jumala on kansansa ja ylipäätään jumalattomien kohdalla valmis käyttämään tällaisia keinoja niin tämä on huomattavaa että mikä on uskovien ensinnäkin vastuu, koska heidän varassaan on hyvin paljon ja "¦ ja tuota tuomion on aika alkaa Herran huoneesta, niin siinä on myöskin tämä kysymys siitä, että meidän tulee pelätä Jumalaa. Kunnioittaa Jumalaa. Siinä mielessä pelätä Jumalaa. Jumalan pelko on viisauden alku.

Jeremia 15:2
"Ja jos he kysyvät sinulta",  siis Jeremiaalta israelilaiset, "minne meidän on mentävä niin vastaa heille "™Näin sanoo Herra: joka ruton oma, se ruttoon, joka miekan, se miekkaan, joka nälän, se nälkään, joka vankeuteen, se vankeuteen." Ja edelleen jatkuu: "Minä asetan heille neljänkaltaiset käskijät, sanoo Herra: miekan surmaamaan, koirat raahaamaan, taivaan linnut  ja maan eläimet syömään ja hävittämään". Siis minä asetan. Ja tässä on tämä: joka ruton oma se ruttoon, joka miekan oma, se miekkaan, joka nälän, se nälkään, joka vankeuteen, se vankeuteen. Jumala päättää ja sitten niin käy. Jos me aatellaan kaikkia näitä niin.. niin me voisimme aatella, ett se on vähän niinkun sattumus, että sota tulee ja kehen se osuu. Lähietäisyydellä tilanne voi sitten näyttää paljon toisennäköiseltä; minä tiedän monia näitä kertomuksia sota-ajalta esimerkiksi siitä, miten hyvin moni siis tiesi etukäteen, että hän ei palaa tai"¦ tai nyt tulee aika lähteä. Se olikin Jumalan kädessä ja kun Sanassa sanotaan, että"¦ että ihmisestä että hänen päivänsä kaikki ovat   määrätyt  ennen kuin ainoakaan on tullut niin"¦ niin tuota kyllä se on Jumalan kädessä ja tilanne täsmälleen on niin, että näissä Jumalan tuomiotoimissa niin se menee ruttoon, joka on ruton oma. Eli Jumal on päättänyt sen ja sitten tulee joukkosiivous ja tapahtuu sitten massakuolemia. Mut siihen kuolee täsmälleen ne, jotka ovat niitä ruton omia Jumalan säätämyksen mukaan.   ja ketkä nyt sitten ovat niitä vaikkapa viime sodissa olleet, niin voidaan kysyä, että olivatko he sen syyllisemmät? Se on sitten taas toinen asia. Sehän ei tarkoita sitä, voi olla, että joku oli valmis lähtemään. Jumala katselee iankaikkisuusnäkökulmasta. Voi olla, että tuota jonkun lähtö pysäyttää muita ja"¦ ja voi olla, että joku oli kulkenut huonossa tapauksessa sitten niinkun valintojensa"¦ valinnan mahdollisuuksiensa ohi ja ja ja näin edelleen. Emmehän me pysty niillä spekuloimaan. Mitä me voimme sanoa?   Mut Raamattu sanoo, että joka ruton oma, se ruttoon. Eikä mikään viittaa siihen, että tämä olis sattumaa, mutta tietysti se myöskin, että kun Jumala vihastuu, siinä tapahtuu silloin tällasia isoja liikkeitä ja ja ja silloin vaikkapa koko kansakunta niinkun suurinpiirtein tuhoutuu. Se menee sitten kertalaakista, syntien mitta tulee täyteen niin"¦ niin se kohtaa sitten monenlaisia ihmisiä ja tällä tavalla niin tässäkin asiassa on vähän niinkun kaksi puolta.

1. Aik. 21 ja sieltä jos katsotaan värssyä 12. Siellä siis Gaad menee profeetta Daavidin tykö ja sanoo hänelle: " Näin sanoo Herra: "™Valitse itsellesi joko 3 nälkävuotta tai 3 kuukautta hävitystä ahdistajaisi vainotessa, vihollistesi miekka kintereilläsi, tahi kolmeksi päiväksi Herran miekka ja ruttotauti maahan, Herran enkeli tuottamaan tuhoa koko Israelin alueelle. Katso nyt, mitä minä vastaan hänelle, joka minut lähetti." Daavid pantiin valitsemaan tällä lailla. Siellä oli tehty huonosti ja sitten tulee maksu. 3 nälkävuotta tai kolme kuukautta sotaa tai kolme päivää ruttoa. Kolmeksi päiväksi Herran miekka ja ruttotauti maahan. Herran enkeli tuottamaan tuhoa koko Israelin alueelle. Rutosta sanotaan niinkun monta kertaa Raamatussa, että siellä on aina niinkun Herran enkeli. Se on myöskin Ilmestyskirjassa se hallava hevonen ja ja ja se tulee enkelin mukana ja minä vielä luen yhden enkelikohdan, jossa  on erittäin konkreettisesti tämä"¦ tämä että siis näin rutto tulee. Siis Herra lähettää aina enkelin ja totta kai siellä tapahtuu siis taivaallisissa jos ajattelemme, että Jumala varjelee ja on näitä enkeleitä, jotka suojelevat ja varjelevat, on erilaisia asioita ja tuota ja kun sitten tapahtuu, on siinä"¦ siinä on niinkun tällasia isoja liikkeitä. tulee suuri hävitys ja Jumala lähettää sitten tällaisen väkevän enkelin ja hänellä on valta sitten tehdä tiettyjä asioita. Ja ja tämäkin sanotaan näin, että siis kolmeksi päiväksi Herran miekka ja ruttotauti maahan, Herran enkeli tuottamaan tuhoa koko Israelin alueelle. Ja ja tuota se on niinkun tiukin näistä eli tässä on selkeästi niinkun tällanen ranking näissä kuvioissa. Nälkä on tavallaan niinkun helpompi kuin sota ja ja sota on helpompi kuin rutto. Ja ja jos on väkevä rutto ja se kauan jatkuu, niin  ei jää ketään henkiin ja ja ja tuo ruton leimahdus se on"¦ se on niinkun"¦ niinkun tällanen salamannopea, joka"¦ joka hävittää sitten yhtäkkiä valtavia määriä. Daavid vastasi Gaadille: "Minä olen suuressa hädässä. Tahdon langeta Herran käsiin, sillä hänen laupeutensa on sangen suuri. Ihmisten käsiin minä en tahdo langeta". Niin Herran antoi ruton tulla Israeliin. Israelista kaatui  70 000 miestä ja Jumala lähetti enkelin Jerusalemia vastaan tuhoamaan sitä ja kun se sitä tuhosi, katsoi Herra siihen ja katui sitä pahaa ja sanoi tuhoojaenkelille:" Jo riittää, laske kätesi alas ja Herran enkeli seisoi silloin jebusilaisen Ornanin puimatantereen luona. Kun Daavid nosti silmänsä ja näki Herran enkelin seisovan maan ja taivaan välillä kädessänsä paljastettu miekka ojennettuna Jerusalemin yli, lankesi Daavid ja vanhimmat säkkeihin verhottuna kasvoillensa ja kun sitten tuota Daavid tunnustaa synnin ja ja ja rukoilee kansan puolesta niin Herran enkeli käski Gaadia sitten sanomaan Daavidille, että menee pystyttämään alttarin ja näin tämä pysähtyi. Siis aatelkaa Jumala lähetti ja tuli rutto: 75 000 kuoli eiku 70 000 kuoli. Jumala lähetti, sanotaan, enkelin Jerusalemia vastaan tuhoamaan sitä ja kun se sitä tuhosi, katsoi Herra siihen ja katui sitä pahaa ja sanoi tuhoojaenkelille. Jumala tuli katumapäälle siitä suuresta hävityksestä. Se se se on niinkun vaikea paha asia ja sanoi tuhoojaenkelille: jo riittää, laske kätesi alas. Ja Herran enkeli seisoi silloin jebusilaisen Ornanin puimatantereen luona. Siis hän on Ornanin puimatantereen luona sillä hetkellä menossa tämä enkeli, kun Herra sanoo, jo riittää, laske kätesi alas. Siihen loppuu rutto. Se levisi tuohon asti. Tuolloin ihmiset eivät liikkuneet niin kovasti. On tietysti niinkun inhimillisesti ajateltuna ihan ymmärrettävää, että kun ei tietysti tunneta, että miten"¦ että miten se rutto leviää, mistä siinä on kysymys ja näin päin pois. nykyään alkaa olla hiukan tuntemusta, huteraa se on vieläkin niin"¦ niin se tuota saastunut alue  on usein  sitten"¦voi olla hyvin rajautunut, siis sen mukaan, kuinka sitten tuota liikettä on ja riippuen näistä kantajista. Ja ja meillä voi olla sitten inhimillisiä selitysmalleja siitä ruton liikkeistä. Raamattu sanoo näin, ett siellä seiso enkeli, tuhoojaenkeli, joka on siellä Ornanin puimatantereella, puimatantereen luona ja ja silloin sanoo Herra, riittää, laske kätesi alas. Siihen se rutto loppu. Tästä on kysymys ruton kohdalla myöskin meidän päivinämme. Se on aina ja poikkeuksetta Jumalan tuomiotoimi. Ja aina kun rutto ilmaantuu, me tiedämme, että silloin on kysymys niinkun tämmösestä luopumuksesta ja uppiniskaisuudesta ja synnistä. Luuk 21:11.     "Tulee suuria maanjäristyksiä, tulee ruttoa ja nälänhätää monin paikoin, ja taivaalla on oleva peljättäviä näkyjä ja suuria merkkejä." Näitä lopunaikain merkkejä. Tulee suuria maanjäristyksiä. No se tämä tsunami oli melkoinen tiedotusoperaatio. Kun se oli tuota jouluna ja siisti pieni maanjäristys, joka aiheutti tämän aallon, joka osui oikeisiin paikkoihin ja ja todentotta tiedotusvälineet olivat hyvin hereillä. Ja tulee suuria maanjäristyksiä. No näitähän nyt on"¦ näitä tuota"¦ riskiskenaarioita näistä että kun tuota tuolla joku näistä lomasaarista on vähän niinkun tämmönen"¦ tämmönen niinku isompi vulgaaninen pläjäys ja ja siellä on tiettyä aktiviteettia ja jos se niinkun kosahtaa niin"¦ niin tuota sit tulee kohtuullinen tulva-aalto, joka rysäyttää niinkun onko se nyt New Yorkin kohdallakin sitten, toisella puolella rapakkoa sitten  10-15 kilsaa niinkun sisämaahan ja pistää kaiken sileeksi. Ja nää ennustemallit, joita tiedemiehet tekee, niin"¦ niin tota"¦ mikäs se nyt on tämä saari"¦ saari tuota"¦ joo"¦justiin aivan"¦ Kanarian saaret joo"¦ ja tuota tämmösiä, mutta aihe nyt ei ole nämä maanjäristykset, joten en sekaannu niihin nyt sen enempää, mutta"¦ mutta tällasia niinkun kuvioita on ilmassa ja ja ja niist tulee niinkun tietoo eli minä näen sen niin, että Jumala varottaa. Siis nää on tällasia tiedotustapahtumia ja Jumala varottaa. Ja miksi näitä tulee? Mistä tässä on kysymys? Siis tämä valtava jumalattomuus, ihmisten sellainen niinkun ylpeys, ett me tehdään, mitä me tykätään ja Jumalaa ei oo missään. Se on semmosta niinkun kornia ja korskeata meininkiä. On ollut paljon Jumalan pelkoa. Jumala on siunannut, sitten on hyvinvointia ja sit rynnätään syntiin täysin rinnoin. Siihen Jumala toteaa: "Aha, ei käy". Ja tulee varotuksia ja silloin uskovien pitäis reagoida tähän. Se on semmonen synnin hyökyaalto ja sit voi tulla niinkun konkreettinen hyökyaalto, joka siivoo niinkun vähän asioita riviin. Se voi olla tällanen tsunami vielä lasten leikkiä, jos tulee isompia. tulee suuria maanjäristyksiä, tulee ruttoa ja  nälänhätää  monin paikoin. Nälänhätää on paljon. nälkä liikkuu paljon. Se on yksi näistä suurista tuhoojista ja ja ja nälkä liikkuu tuolla pitkin maata ja ja tuota kyllä nämä ongelmat siis keskittyvät sinne, missä on asiat huonoimmin niin kuin hengellisesti, missä on eniten niinkun sellaista jumalattomuutta ja synnin tekoa. jos me aatellaan sitten jotain Bonnkea, joka kiertää tuolla pitkin Afrikkaa, miljoonat pelastuu. Siellä on niinkun Jumalan armon ovet auki monin paikoin ja sitten meillä on paikkoja ja tällasia valtakuntia, jotka"¦ jotka syöksyvät siis niinkun äärimmäiseen jumalattomuuteen ja maksavat siitä sitten hintaa. on kaikenmaailman kommunismeja ja muita siis tämmösiä"¦ tämmösiä niinkun näppäriä itsetekoisia vankiloita, jossa pannaan niinkun koko maa vankilaan ja sitten on.. se on sitten tämä kommunismin auvo. Mitä ihminen kylvää, sitä hän niittää. Siitähän siinä on viime kädessä kysymys. Mutta täällä mainitaan tällainen rutto. Mikä se tämmöinen rutto on? Oletteko viime aikoina nähneet kovasti ruttoon sairastuneita? Niin, se tämmöinen niinkun tuntematon, omituinen ilmiö täällä niinkun porukassa. Mikä ihmeen rutto, niitä oli joskus raamatunaikana. Mut täällä sanotaan, että lopunaikana tulee ruttoa. Näin siis käy, koska Sana niin sanoo. Monin paikoin. Ilm. 6:8  "Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta." Siis sotaa, nälkää, ruttoa ja maan petoja. Nämä usein liittyvät toisiinsa. Eli ensin tulee sota, sitten tulee nälkä ja sitten tulee rutto ja taudit ja sitten tulee vielä pedotkin eli eli  näin konkreettisesti asiat tyypillisesti menevät silloin, kun asiat menevät huonoon suuntaan. Mutta siellä on tämä lopunratsastajat ja ja ja siellä on nämä edelliset, joilla on siis niinkun"¦ on ensin sota ja sitten on nälkä. Nämä kaksi muuta ja sitten tulee tämä kuolema ja tuonela vielä seuraa ja neljäs osa maata annetaan heidän valtaansa, siis kuoleman valtaan, siis kuolema vie neljänneksen. Se on paljon  ja siin on neljä keinoa ja yksi niistä on tämä rutto. Siis Jumala tulee myöskin lopussa käyttämään laajamittaisesti tätä ruttoa. No juurihan me  luimme sen tuosta Luukkaastakin. Mikä siis on rutto? Erikseen puhutaan sitten muustakin, on muitakin sitten tällasia sairauksia, mutta siis ruttohan on tällanen erittäin nopeasti tarttuva, herkästi tarttuva, tämmönen infektiosairaus, joka tappaa ja nopeasti ja tehokkaasti. Ja tyypillisesti nämä ovat niinkun siis"¦ en minä nyt ole mikään ruttospesialisti, mutta minun käsittääkseni.. niinkun  virusperäisiä, erittäin tarttuvia ja käytännössä varmaan siis erittäin muuntumiskykyisiä  hengitystieinfektioita. Ja rutto on semmonen niinkun mielenkiintonen ilmiö, ett sen pysäyttäminen on tosi vaikeeta ja se menee niinkun menee ja sitten"¦ sitten se niinkun loppuu. ja siinä sitten tapahtuu, mitä tapahtuu ja ei siihen ole oikein mitään otetta koskaan saatu. Se on juuri niin, että Jumala lähettää sen oman enkelinsä niin sitten menee niinkun menee. 1900-luvulla oli kolme tämmöstä ympäri maailmaa kiertänyttä globaalia epidemiaa, josta sitten niinkun lääkärit puhu pandemiana sitten, kun se homma leviää käsistä lopullisesti. Niin on sille sentään nimi keksitty. ja ja tuota pahin näistä oli vuonna 1918 Espanjan tauti ja"¦ ja tuota siinäkin oli semmonen niinkun"¦ niinkun paha aika. Se oli semmosta niinkun"¦ niinkun voimakasta hyvinvoinnin nousun aikaa ollut se vuosisadan alku ja tuli valtavasti niinkun uraa uurtavia keksintöjä ja elämään alko tulla helpotusta ja kaikki näytti niinku tosi hyvältä ja"¦ ja se ei johtanut hengellisesti hyvään suuntaan. Ja mitä seurasi? Seurasi maailmansota, seurasi rutto, seurasi kommunismin nousu; siis paljon kaikenlaisia tällasia niinkun selviä tuomiotoimia, joiden kautta tuli rangaistusta paljon. Mutta nyt jos pitäydyn tässä vain tähän rutto-osastoon tällä kertaa, niin"¦ niin esimerkiksi tämä Espanjan tauti"¦ mä en nyt oo niin hyvä tossä tilastojen muistamisessa, mä hiljan luin niitä.. niitä ei oo mukana kirjallisesti, mutta siis niinku montako kymmentä miljoonaa siihen kuoli.. en muista ulkoa, mutta paljon. Joka tapauksessa"¦ siis niinkun oisko nyt ollut jotain 50 000 000, voi olla, että sitä ei niin tarkkaa tiedetäkään. Ja pari muuta pinempää"¦ tää hongkonkilainen ja mikähän se  yksi nyt sitten oli? Tää hongkonkilainen influenssa oli kai 60-luvulla ja siihen ei tainnut mennä kymmentäkään miljoonaa. Se oli tämmönen erittäin lievä. Sitten oli se joku kolmas 50-luvulla muistaakseni"¦ mutta ehkä se nyt noista tilastoista sitten mut"¦ mut tuota maailman sivu on ollut siis tämmösiä niinkun hyvin"¦ hyvin rajuja ruttoja ja"¦ ja tuota nyt me elämme sellaista aikaa, että tiedotusvälineet ovat alkaneet kovasti kirjoittelemaan näistä tuota"¦ tästä ruttouhasta.

Iina

• Vieras
« Vastaus #10 : Syyskuu 15, 2009, 07:46:08 ip »
Se on aivan silmiinpistävä ilmiö ja"¦ ja tuota minä huomasin sen tässä päivänä muutamana tuosta Aamulehdestä ja ajattelin, että seuraavana päivänä tämä on sitten joka lehdessä ja satuin näkemään sitten Hesarin seuraavana päivänä.. muutama päivä sitten"¦ ja aivan oikein, siellä   oli samat jutut vähän hörhelömmin vielä viritettynä. En tiedä oletteko"¦ kuka teistä on aiheesta lukenut jotain artikkelia? Joo, se on hyvä"¦ ei turhaa lueta tarpeettomia aviiseja. ja"¦ ja tuota nyt on kuitenkin siis"¦ ympärillä käy siis varsinainen kohina elikä tuota nyt on aika rajusti alettu kirjoittaa näistä. Tälläkin on"¦ on on on taustansa, mutta minä saksin siitä"¦ tai itse asiassa Pirjetta saksi mulle tän Aamulehdestä 12.1. Tää oli Aamulehden ykkösjuttu"¦ siis kun ne vetäsee sinne ylös etusivulle sen ykkösjuttunsa ja"¦ ja tuota siinä sanottiin siis tällä tavalla, että hoitajia voidaan kutsua eläkkeeltä epidemiatalkoisiin. Se oli pääotsikko ja kakkosotsikko: valmius varasairaaloiden täytyttyä: pystytetään telttoja ratinastadionille. Eli"¦ siis Aamulehden ykkösjutussa pistetään tämmönen otsikko, että varasairaaloiden täyttyessä pystytetään telttoja ratinastadionille. Ja meidän oloissa siinä vaiheessa, kun stadionille pystytetään telttoja kuolemansairaiden hoitamiseksi, niin se soittaa jotain pientä kilikelloa, ett sitt ei mee kovin hyvin. Ja mummot lukee aviisia. Hesari pisti sit vielä vähän paremmaksi. Meidän ympärillämme kuohuu ja must on ihan hyvä, jos te ette oo ihan pihalla kun lumiukot. Ja  tuota täällä on mahdolliset varasairaalat: ensimmäinen porras: valmiit omat sairaalat, kakkos porras:  sosiaalihuollon laitokset ja kolmas porras: laitokset, joihin on hankittava sekä henkilökuntaa että varusteita. Pirkanmaan sairaanhoitopiiri valmistautuu jo listaamaan     eläkkeellä olevien sairaanhoitajien puhelinnumeroita. Heitä voitaisiin kutsua töihin lintuinfluenssaepidemian iskiessä. Pahinta on, että jos   influenssa on levinnyt ihmisestä toiseen, se on vaarallinen myös hoitohenkilökunnalle, sanoo Pirkanmaan sairaanhoitopiirin tartuntataudeista vastaava lääkäri Jukka Lumio. Eläkeläisten lisäksi puhelin saattaisi pirahtaa myös perheenemännällä, joka ennen on toiminut sairaanhoitajana tai lääketeollisuuden palvelukseen siirtyneellä hoitajalla. Sairaanhoitopiiri alkaa   huhtikuussa kartoittaa mahdollisuuksia rekrytoida varahoitajia. Varasairaaloiksi ovat ehdolla Pitkäniemi ja Pikonlinnan sairaalat ja tarpeen vaatiessa sairaaloita rakennettaisiin kouluihin. Viimeisenä mahdollisuutena Ratinastadionille pystytetään sairaalatelttoja. Saksa määräsi keskiviikkona siipikarjan sisätiloihin. Tää oli se etusivun pläjäys. Nää valmiussuunnitelmat menee samalla lailla koko maassa ja ne tähtää tohon huhtikuuhun. Sillon pitäs olla niinkun valmiina, koska katsokaas, kun muuttolinnut  tulevat huhtikuussa ja se tarkoittaa, että silloin tulee myöskin lintuinfluenssavirus. Ja tuota niin"¦ nyt ei suomalaiskansalliseen tyyliin enää voi panttaa tätä hommaa että, ei täs mitään hätää. Jaaha"¦ pandemia täällä sitten"¦ siis lintuinfluenssa voisi ajaa Pitkänniemen evakkoon.  Pandemia: sairaanhoitopiiri miettii, missä tappavaan tautiin sairastuneet hoidettaisiin. Sitten täällä on tämmönen insertti: täydennyspoliiseja avuksi lintuinfluenssan ajaksi. Sisäministeriö valmistelee asetusmuutosta, joka mahdollistaisi täydennyspoliisien käytön lintuinfluenssapandemian aikana. Ja täs kerrotaan sitten siitä. Tätä valmistellaan nytten kauheeta  vauhtia, koska ennakoidaan, että kun poliiseja kuukahtaa riittävästi, niin tuota"¦ menee vähän hulinaksi. Jotain tarttee tehdä, mikä on ihan fiksu ajatus. Tampereen yliopistollisen sairaalan infektio-osastolle rakennetaan pian eristysyksikkö lintuinfluenssapotilaille. Puolet osastoista ilmastoidaan niin, että samaan aikaan toisella käytävällä voidaan hoitaa muita potilaita. Erillistilaan mahtuu esim. muutama perhe, joka lentää Vietnamista tai Thaimaasta ja on sairastunut tautiin, kertoo Pirkanmaan sairaanhoitopiirin tartuntataudeista vastaava lääkäri Jukka Lumio. Ja nyt siellä sairaanhoitopiirit pannaan miettimään, ett miten toimitaan pandemian aikana ja"¦ ja tuota niillä on aika hyvät valmiudet, koska niillä on ollut paha sairaalabakteeriepidemia ja ne on joutunut miettiin asioita.  Lumion mukaan lintuenfluenssaepidemia etenisi portaittain. Portaittain etenisi myös uusien sairaaloiden ottaminen käyttöön. Alkuun lintuinfluenssa hoidettaisiin oman erikoissairaanhoidon laitoksissa  kuten Taysissa, Hatanpään sairaalassa ja aluesairaaloissa. Seuraavaksi otettaisiin käyttöön valmiiksi varustetut laitokset, joissa jo on hoitohenkilökuntaa esim. lupaavista laitoksista Lumio mainitsee Pikonlinnan ja Pitkäniemen sairaalat. Ongelmana on, missä psykiatriset potilaat tällä välin olisivat jne. ja sitten päädytään tähän tuota telttavaiheen käsittelyyn. Ja aluksi sairaanhoitopiirin pitää kuitenkin tietää, moneenko paikkaan aiotaan varautua. Sosiaali- ja terveysministeriö antaa tästä helmikuussa valtakunnallisen ohjeen. Sen jälkeen tiedämme tarkkaan, pitääkö paikkoja olla kaks vai useita tuhansia. (En ihan tarkkaan saanut selvää neljästä edellisestä sanasta). Ja nyt sitten varahoitohenkilökuntaa kartoitetaan ja mietitään, että miten pidennetään työvuoroja ja haetaan eläkkeelläolijat ja so on. Ja tällä viisteen. Ja sitten täällä on erillinen juttu, miten Saksassa on pantu kanat sisälle ja tuota Saksan kaikilla lentokentillä on tehostettu lintuinfluenssa-alueelta tulevien tarkastuksia ja"¦ ja tuota"¦ tämmöst nyt kaikkee"¦ tolleen. Koska mä nyt jätin nää lehdistökatsaukset vähemmälle tos takavuosina, niin te opitte jo lukemaan lehtiä, en tiedä noista nuoremmista, mut toisaalta taisitte oppia niin hyvin, että ette enää lue lehtiä, mikä on aika hyvä.  Joskus"¦ joskus siitä tulee"¦ minä sain hetkeksi lehden tuota noin niinkun lahjaksi. Se tulee  muutaman viikon. No minä nyt olen sitten lukenut lehteä, kuten huomaatte. Joo"¦ no niin"¦  täällähän siis sanottiin Luukkaassa: " Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja"¦" Mehän ei vielä luettu tätä, no mutta luetaanpas"¦ siis 21.  Luukas 21: 26.  "Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät." Ihmiset menehtyvät pelätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa. Ne alkaa kuolla ja tosiaan ne pelkää. Siis tulee niin toivoton paniikkitilanne. Ja tää on Suomen oloissa siis tosi paljon, ett aletaan miettiä tämmösiä äärimmäisyyskeinoja, joka siis tarkoittaa sitä, ett siinä vaiheessa, kun tuota ihmisiä ruvetaan laittaa sairaalatelttoihin stadionille, niin on kysymys enää niinkun"¦ niinkun viimesistä keinoista pyrkiä eristämään ja rajaamaan taudin leviämistä, eikä enää mistään muusta. Tarvitseeko tätä enää enempää alleviivata. Ja"¦ ja tuota se tarkoittaa, että Suomen viranomaiset on kerrankin niinkun hereillä. Tän takana on siis se, että WHO on antanut erittäin selvät ukaasit ja ohjeet siitä, että tätä ei saa salata. Ja nyt on pakko ohjeistaa ja siitä tämä suomalaiskansallinen poikkeama. Ne on ohjeistaneet selvästi lehdet, että nyt pitää kirjoittaa ja ne tekee työtä käskettyä. Siitä tässä on mun mielestä selvästi kysymys ja must se on ihan hyvä juttu. Ensinnäkin tää pelote on kaikin tavoin hyödyllinen asia. Voi se olla vähän paniikkiinkin vievä ja hyödytönkin siis vahingolle, mutta"¦ mutta tuota ilman muuta plussan puolelle. Sitä paitsi se on muutenkin järkevää toimintaa edistävä. Et ei siin mitään. Mutta tuota WHO on"¦ on on niinkun pohdiskellut tätä, ett niinkun nyt on pakko tiedottaa ja ja ja nyt sitä tietoa sitten jaetaan ja toimenpiteen on niinkun"¦ niinkun kovia. Ne on erittäin kovia, mitä tuolta on niinkun tulossa ja niinkun näkyy tästä, ett jos Suomessa mennään tällä tasolla nyt, niin ne viranomaiset on oikeesti niinkun tajunneet, mist täs on kysymys ja must se on tosi hyvä. Suomen viranomaiset hankki sitä"¦ ihan ensimmäisten joukossa onnistu hankkii sitä 1,3 miljoonaa sitä tuota jotain tämmöstä"¦ tämmöstä lääkettä näitä tuota"¦jolla voi olla niinkun asiaa edistävää vaikutusta tai sitten ei. Ne ei missään tapauksessa riitä kaikille ja sen jakelusta tulee vielä mielenkiintoinen kysymys, mutta tuota mahdollisesti ja näin päin pois ja siinä mielessä niin viranomaisten puolella on mennyt sillain aika hyvin. Ja ny tuota minkä takia, jos käydään vähän nyt tätä läpi tätä tilannetta, niin"¦ niin mistä tässä on kysymys ja minkä takia siis ollaan näin karvat pystyssä. Niinkun must tuntuu, ett perusuomalainen on ihan pihalla keskusteluissa"¦. niinkun mietitään sitä, että"¦ että onko Sars ja lintuinfluenssa niinkun sama asia"¦ ett varmaan se on niinkun sama asia.  Sarsistakin selvittiin ja sillä viisteen ja ja ja sars- tilanne on aika"¦ on aika hyvällä mallilla, ett sehän saatiin pysäytettyä niinkun massiivisilla toimilla ja ilmeisesti tilanne on nyt  aika mukava, mutta siis molemmat ovat hengitysteiden virusinfektioita, mut niis on yksi oleellinen ero. Ne on kaks täysin eri sairautta siis ja virusta. Niissä on yks erittäin oleellinen ero ja ja se on se, että sars on ihmisestä toiseen tarttuva virus ja tosi herkästi tarttuva onkin, mutta taas lintuinfluenssa siis ei juurikaan tartu, kun ihan välittömässä kontaktissa nihkeesti ihmisestä toiseen toistaseksi. Kaikki näyttää hyvältä. Mutta nyt ollaan ihan eri malliin"¦ pelätään sitä lintuinfluenssaa, kun sarsia"¦ siis mistä se johtuu?  Se johtuu siitä, että lintuinfluenssa nimensä mukaisesti on nimenomaan siis lintusairaus, joka leviää lintujen välillä erittäin tehokkaasti ja herkästi ja joka lisäksi sitten tarttuu ihmiseen ja tappaa ihmisen kovalla prosentilla. Eli se tarkottaa käytännössä sitä, että sarsin saattaa pysäyttää pistämällä muutaman miljardin peliin, mutta entäs ne linnut? Ne tulee keväällä ja sillä siisti. ei siinä ole inhimillisiä keinoja pysäyttää sitä. Se tulee leviämään. Mitä inhimillisiin keinoihin tulee"¦ siis ei siinä ole kuin yks  keino ja se on rukous, Herran armo, parannuksen teko ja nyt on kysymys siitä, että jos tämä muuntuu"¦ viruksethan ovat erittäin nopeasti muuntuvia ötököitä"¦ jos se muuntuu sellaiseksi, siis että se ryhtyy  niinkun tuota tarttumaan ihmisestä toiseen, niin siinä on silloin tuota semmonen tilanne, että se  saattaa siis edelleen olla semmonen et se kulkee eläimissä ja jos se kulkee eläimissä niin sitä ei voida pysäyttää. Jos se tarttuu ihmisten välillä niin sitä tulee koko ajan   ihmisiin vailla pysäytysmahdollisuutta eläimistä ja siitä se tarttuu ihmisistä eteenpäin eli jatkuvasti uusia ja uusia tautilähteitä ja siitä tulee sitten pandemia.

pekoni

• Vieras
« Vastaus #11 : Syyskuu 16, 2009, 09:13:05 ip »
Melkoisen työn on joku jaksanut nähdä tuossa nauhoitusten kirjoittamisessa. Pelkästään noiden kuunteleminen on aika työlästä.

Puheet luonnonkatastrofeista ja epidemioista jumalan kostona ovat tietysti näin ateistin korvaan vähintäänkin huvittavia, mutta eivät luennossa esitetyt käytännön neuvot varautumisesta ja suojautumisesta nyt sinänsä pelkästään huonoja olleet minusta. On aivan totta, että espanjantauti (H1N1) tappoi jopa 100 miljoonaa ihmistä 1918, eikä ole mitään syytä, miksei yhtä laaja pandemia olisi mahdollinen nykyäänkin.

Läskiluennon ohjeet ja näkemykset terveistä elämäntavoista (näkkileivällä kituuttaminen..) sen sijaan ovat aivan p-seestä kaikin puolin.

Olisi kiinnostavaa kuulla jotain luentoja joissa käsitellään liiketoimintaa...

Uskonnoton

• Vieras
« Vastaus #12 : Syyskuu 19, 2009, 08:44:47 ip »
Katselin MOT-ohjelman ja tulin hyvin vihaiseksi siitä, miten uskonnon varjolla käytetään ihmisiä hyväksi. Samoin kuuntelin nuo nauhat melkein loppuun asti.

Tuota... Eniten minua melkein ihmetyttää, miten tuollainen kaveri on saanut vedettyä ihmisiä mukaansa... Kun kuuntelee hänen narisevaa, asiasta toiseen hypähtelevää sekavaa jaaritteluaan, jossa useimmiten toistuva sana on "niinkö", huomaa ettei hän ainakaan mikään karismaattinen puhuja ole. Välillä pitää melkein puolen minuutin miettimistaukoja. Ja niiden aikana on hiirenhiljaista - nukkuvatko kuulijat vai miksi näin?

Olisi kiinnostavaa kuulla, mitkä ominaisuudet TK:ssa tekevät hänet sellaiseksi, että hän ylipäänsä on saanut seuraajia ympärilleen?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2009, 09:05:36 ip kirjoittanut Uskonnoton »

keskiviikkolapsi

• Vieras
« Vastaus #13 : Syyskuu 20, 2009, 05:31:11 ip »
Tuota... Eniten minua melkein ihmetyttää, miten tuollainen kaveri on saanut vedettyä ihmisiä mukaansa... Kun kuuntelee hänen narisevaa, asiasta toiseen hypähtelevää sekavaa jaaritteluaan, jossa useimmiten toistuva sana on "niinkö", huomaa ettei hän ainakaan mikään karismaattinen puhuja ole.

Kuuntelin viime viikolla töissä noi opetusnauhat, ja ihmettelin samaa asiaa. Tämä TK vaikutti tälläiseltä melko kaavamaiselta perusinsinööriltä, joka kuvittelee että oman alan ajattelutapoja voidaan soveltaa kaikkialla, ja joka on siksi lopultakin melko tylsää keskusteluseuraa. Kuvitellaan, että sama painoindeksi on ihanteellinen kaikille, jotta saadaan hieno funktio, jonka avulla saadaan henkilön liikakilojen määrä yksiselitteisesti  ::). Rutto-opetuksessakin oli pitkät luennot hengityssuojainten teknisistä ominaisuuksista, vaikkei tollasilla oikeasti taida olla paljoakaan käyttöä normaaleissa epidemia-tapauksissa.

No eipä tässä "seurakunnassa" olekaan taidettu paljon väitellä opeista, ja jos jäsenet ovat aikoinaan olleet nuoria teekkareita, ja TK on päässyt siitä rakentamaan pohjatyötä.... Olin vuosituhannen vaihteessa töissä Otaniemessä VTT:llä, kun eräs uskovainen työkaverini kutsui minua Maitobaariin (ei tullut mentyä). Harmi, etten muista hänen nimeään, epäilen että hän on ainakin ollut mukana jossain näistä "työntekijäyhteisöistä".

Tiina

• ex-jäsen
  • Nobo
    • Profiili
« Vastaus #14 : Syyskuu 22, 2009, 05:20:47 ip »
Olin itse mukana melkein alusta asti eli 80-luvulta ja lähdöstä on jo vuosia. Aivan ekoilla kerroilla Tapania ei ollut ollenkaan vaan pelkästään sympaattisia ihania ihmisiä. Kaikki omituisuudet tulivat pikkuhiljaa, aluksi olimme melko tavallinen raamattupiiri. Joskus (harvoin) ajattelin, olenko varmasti oikealla tiellä. Sitten tuumin, että täällä on nämä muutkin fiksut ihmiset. Se todella hämää, kun ympärillä on oikeasti mukavia ja fiksuja ihmisiä. Tapani ikään kuin käyttää hyväkseen muiden ihmisten välittämistä ja rakkautta.
Toisekseen olen luonteeltani jotenkin uskonnollinen, se voi olla jopa geeneissä. Halusin palvella Jumalaa, ja näytti siltä, että Jumala oli minut johdattanut tähän seurakuntaan. Sitä "omaa paikkaa" ja Jumalan tahtoa sitten toitotettiin joka paikassa.
Jälkikäteen tietysti ajattelee, miten saatoin olla niin tyhmä. Kaikille entisille konsernilaisille sanoisin kuitenkin, että älkää ottako kauheaa syyllisyyttä konserniajastanne. Jos jotain syntiä onkin tullut tehtyä, sen varmasti olet saanut anteeksi. Suurin osa syyllisyydestä on kuitenkin ihan turhaa. Me olimme uhreja.