En ole koskaan käynyt Maitobaarissa, mutta näin siitä kertovan MOT-ohjelman. Olen tavannut muutamia mahtavia ihmisiä, jotka ovat kuuluneet sinne. Lisäksi olen itse ollut uskossa jo kauan muualla. Ohjelma oli sekä järkyttävä että liikuttava.
Kiitos kaikille, jotka olette osallistuneet Koivuniemen Raamatuhakuohjelman tekoon! Se tehtävä on varmaankin tullut Herralta ja Hän maksaa teille palkan, Hän ei jää velkaa! Olen käyttänyt sitä jo vuosia ja tälläkin hetkellä käytän. Hienoa, että Jumalan Sana on vapaasti kaikille sen kautta nähtävänä!
Jumala seisoo itse sanojensa takana, ja sen voi todeta sekä uskova ja uskomaton yhä uudestaan. Jumala oli tosi viisas neuvoessaan, että seurakunnassa tulee olla vanhimmisto. Seurakunta ei saa eikä voi olla yhden miehen show. Kaikki me olemme erehtyväisiä, mutta jos joku vanhimmista/opettajista/seurakuntalaisista eksyy, voivat toiset häntä rakkaudella neuvoa ja rukoillen palauttaa oikealle tielle. Lisäksi Raamattu neuvoo, että vanhimmiston ja opettajien opetus tulee aina arvostella. Paavali itsekin alistui vanhimmiston alle ja halusi tarkistaa, että on pysynyt opillisesti oikealla tiellä. Tämä kaikki on meille avoimesti luettavissa Pyhässä Sanassa. Galatalaiskirje sanoo mm:
1:3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
1:4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
1:5 Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
Jeesus pelasti minut 29 vuotta sitten ja olen saanut olla Hänen opetuslapsensa siitä asti. Olen saanut myös tehdä parannusta monesti senkin jäkeen, mutta onneksi parannus on annettu meille elämäksi. Me saamme vapaaehtoisesti valita, ketä haluamme palvella, kenen neuvoja noudattaa, pienissä ja suurissa asioissa. Saamme valita Jeesuksen tahdon vapaaehtoisesti yhä uudestaan. En ole koskaan katunut niitä valintoja, jolloin olen armosta saanut tehdä Jeesuksen neuvon mukaan. Ketään täydellistä en ole vielä matkani varrella tavannut, joten Jeesus on ollut ainoa täydellisen luotettava neuvonantaja.
Ymmärrän kovasti niitä, jotka ovat maitobaarin lahkoon ajautuneet. Raamattu kertoo monia asioita seurakuntaperheestä, joita varmaankin tuossa ryhmässä osittain elettiin todeksi. Keskinäinen rakkaus ja välittäminen ovat varmasti asioita, joita Jumala tahtoisi omiensa keskellä vaikuttaa yhä enemmän, ja sitä siellä on varmaankin koettu. Vilpitön Jeesuksen rakkaus myös huokui muutamista ystävistä, joita tuosta ryhmästä olen tavannut. Mutta paholainen tekee kaikkensa, eksyttääkseen, jos mahdollista, kaikki. Liikaa yhden miehen päälle keskittynyt auktoriteetti on altistanut eksytykseen, joka on koitunut monien vahingoksi ja eksytykseksi. Mutta sinä pettynyt: pelisi ei ole vielä menetetty!
Kukin meistä voi vapaaehtoisesti tutkia omaa sydäntään ja kitkeä pois juurineen kaikki opit ja asenteet, jotka eivät kestä päivänvaloa Jumalan edessä. Parannuksessa saamme uskoa Jeesuksen sovitusveren voimaan ja kokea, että Hänen verensä on vieläkin voimassa, Hän edelleenkin nostaa, kantaa ja pelastaa. Jeesus on todellinen Vapahtaja, joka tekee uutta ja puhdasta jälkeä, mihin kukaan ihminen ei omin voimin pysty eikä oman viisautensa varassa, olkoon älykkyysosamäärä, ikä ja koko mikä hyvänsä. Jeesus-tie sopii yhtä hyvin insinöörille, herralle ja narrille, sillä Jumala ei katso henkilöön. Jokainen on Hänelle sanomattoman arvokas, sillä Hän kuoli meidän jokaisen puolesta. Hän on kuollut yhtä hyvin lahkojohtajan puolesta, kuin massamurhaajan tai siivosyntisen puolesta. Kuka ikinä nöyrtyy parannukseen Jumalan edessä, Hänelle on tarjolla armo ja vapautus. Kuka ikinä Jeesuksen nimissä johtaa ihmisiä harhaan, tulee ennemmin tai myöhemmin tilille Kaikkivaltiaan edessä. Jättäkäämme tuomiovalta lahjomattomalle Jumalalle. Saamme pitää ensikädessä huolta omasta sydämestämme ja sanoutua irti Jeesuksen nimessä kaikesta sellaisesta, mikä ei ole Jumalan tahto omassa elämässämme.
Toivon, ettei kukaan eksyksiin joutuneista menettäisi toivoaan, sillä Hyvä Paimen Jeesus on luotettava, hän voi ja haluaa auttaa selville vesille jokaisen eksytetyn, joka Häntä avuksensa huutaa! Myös jos joku luulee tuon tapauksen edustavan Jeesuksen toimintaa, erehtyy. Kehotan tutustumaan paremmin Uudesta Testamentista löytyvään seurakuntamalliin ja toteuttamaan sitä omalla kohdallaan, niin säästyy kyseiseltä eksytykseltä. Lopuksi vielä ote Koivuniemen Raamattuhausta:
Johanneksen evankeliumi:
14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Tätä Jeesus-tietä voin edelleenkin suositella kaikille lukijoille, sillä Hän on luotettava ja Hyvä Paimen. Hän voi auttaa Sinutkin kaikkien taistelujen läpi perille asti! Hänen kanssaan olet turvassa.