Kirjoittaja Aihe: Vs: Lähdön jälkeen  (Luettu 1083 kertaa)

Ritva

• Juniori
  • **
    • Profiili
Vs: Lähdön jälkeen
« : Joulukuu 25, 2010, 11:19:18 ip »
Markus L
Minun ymmärrykseni mukaan uskovaisessa voi olla ja on riivaajia, ainakin minussa. Mutta on aivan yhden tekevää, onko riivaaja minun sisälläni, istuuko riivaaja olkapäälläni vai onko se kilometrin päässä, jos se joka tapauksessa painostaa ja vaikuttaa ja elämääni ja johdattaa minua syntiin. Tällainen pohdiskelu on toki hedelmätöntä, minä kannatan parannuksen tekoa ja riivaajan ulosajoa.

Eräs
Käyn eri piirien järjestämissä hengellisissä kokouksissa. Olen käynyt (luullakseni) maanantai-piirin järjestämässä Binningin seminaarissa kaksi kertaa 90-luvun puolivälissä  ja silloin sain piiristä tavattoman hyvän käsityksen, Gordon ja Emilykin olivat piiristä hyvin iloisia. Mitä pahaa on "Kysy Jeesukselta"-rukouksessa? Jos olen puhdas eksyttävästä iisebelin hengestä, saan Jeesukselta oikeat vastaukset elämäni suuriin ja pieniin asioihin. Jos minussa on iisebelin henki, voi luulemani "Jeesus" ollakin tuo iisebelin haureus. 15 vuotta olen saanut Hengen ohjauksen Jeesukselta kysymällä ja olen erittäin tyytyväinen ja kiitollinen Jeesukselle ohjauksesta. Olen mukana myös kahdessa esirukousryhmässä, jossa rukoilemme ryhmän sääntöjen mukaan.

Raamattu kyllä kehottaa vaimoa olemaan miehelleen alamainen, joten se ei missään nimessä ole väärin. Rakkaudesta Jeesukseen olen miehelleni alamainen, koska tiedän että alamaisuus on Jumalan tahto. Jos en olisi ollut alamainen, vaikea avioliittoni olisi päättynyt ajat sitten. Eikö raamattupiireissä opetettu ollenkaan, että miehen tulee rakastaa vaimoaan?

Parannuksen teko ja vapautuminen on niitä ihanampia asioita, mitä voi olla.

Markus L.

• ex-jäsen
  • Juniori
    • Profiili
    • Home of Markus
« Vastaus #1 : Joulukuu 25, 2010, 11:47:49 ip »
Markus L
Minun ymmärrykseni mukaan uskovaisessa voi olla ja on riivaajia, ainakin minussa. Mutta on aivan yhden tekevää, onko riivaaja minun sisälläni, istuuko riivaaja olkapäälläni vai onko se kilometrin päässä, jos se joka tapauksessa painostaa ja vaikuttaa ja elämääni ja johdattaa minua syntiin. Tällainen pohdiskelu on toki hedelmätöntä, minä kannatan parannuksen tekoa ja riivaajan ulosajoa.
Miksi pohdiskelu olisi hedelmätöntä? Ohitit kokonaan sen tosiasian, niinkuin aiemmin kirjoitin, että Jumala sallii pahan meitä kiusata.

Myös sillä on todellista merkitystä uskotko, että riivaaja voi olla sinun sisälläsi vai että kiusaaja voi päästä (Jumalan sallimana) sinua kiusaamaan. Todellisuudessa tässä on kysymys siitä, kuinka suurena Jumalan näet suhteessa perkeleeseen. Onko perkele Jumalan rakkikoira (niinkuin muistaakseni Luther häntä nimitti) vai onko perkele Jumalaa suurempi? Missä on painotus? Pitääkö keskittyä perkeleen ulosajamiseen itsestä vai Kristuksen seuraamiseen? Kehen katsot? Sillä on merkitystä.
Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat.

Mielensäpahoittaja

• ex-jäsen
  • Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #2 : Joulukuu 26, 2010, 12:32:43 ip »
Ehdotan tämän keskustelun siirtämistä Kaatopaikalle, siellä voipi rauhassa läiskiä toistaan Raamatulla oikealle ja vasemmalle poskelle ja ajaa vaikkapa riivaajia lähimmäisistään.

Ritva

• Juniori
  • **
    • Profiili
« Vastaus #3 : Joulukuu 26, 2010, 01:58:02 ip »
En kannata tätä itsensä Adminin aloittaman threadin siirtämistä minnekään.

Grattis

• Vieras
« Vastaus #4 : Joulukuu 26, 2010, 05:55:12 ip »
Hei Ritva

Kiitokset hienoista kirjoituksista. Kirjoitat monista hengellisistä asioista hienosti ja olen niistä samaa mieltä. Valitettavasti konsernissa moni hieno ja kaunis asia on väärän vallan käytön kautta kääntynyt itseänsä vastaan. Olemme kuulleet usean Herran palvelijan todistuksen kautta heidän vierailustaan "konsernin" eri tilaisuuksissa mainitsemanasi aikana, että toiminta vaikutti hyvältä. Kuitenkin tänä päivänä he näkevät toiminnan kehittyneen eritäin huonoon suuntaan. Tästä kuulemani mukaan esimerkkinä myös Binningit.

Konsernissa valitettavasti on tänä päivänä hyvin selvät lahkon merkit. Se on sääli, koska siellä olisi myös paljon hyviä asioita ammennettavaksi tämän ajan seurakunnille ja muillekin. Silmiin pistää Tapanin julkisuuden pakoilu, valehtelu ja pyrkimys piilottaa oma nimi muiden taakse. Jeesuksen toiminta on hyvä esimerkki; Jeesus puhui julkisesti, esiintyi ihmisjoukoille, ei piiloutunut, vaikkakin vetäytyi joskus yksinäisyyteen. Jeesus puhui syvemmin auki asioita opetuslapsilleen, jotka olivat häntä lähellä, jotka sitten seurasivat Jeesuksen esimerkkiä viemällä Julkisesti evankeliumia eteenpäin.

Konsernilahko on tähän asti mennyt koko ajan vain enemmän ja enemmän eristyvään linjaan, tästä mm. esimerkkinä se, että "kaikki" evankeliumisjärjestöt ovat heidän vastustajalistalla. Erilaisia "ns. projekteja" tehdään, mutta mitään ulospäin näkyvää hengellista tulosta ei synny. Evankeliumin työ on lakkautettu. Monet muut hyvät asiat sisällä on lakkautettu ja toiminta keskittyy vain ja ainoastaa Tapanin yhtiön ympärille ja rahan tuottamiseen. Mikään seurakunta ei ole täydellinen, kuten ei myöskään kukaan ihminenkään. Raamattu puhuu kuitenkin hyvin vakavasti lahkoista ja eri seuroista, että niitä ei tulisi olla.

Ja mitä tulee tähän kuuluisaksi tulleeseen läski opetukseen, niin uskon, että eri asioilla on syy ja seuraussuhteet. Raamattu puhuu selvästi ylensyömisestä ja mässäilystä. Niiden seuraus luonnollisesti on lihominen, eli ns. läskin kertyminen elimistöön. Jos parannuksen tekoa kannatetaan, niin mitä se tarkoittaisi tässä asiassa? Mielestäni se tarkoittaa ylensyömisen lopettamista ja tarvittaessa laihduttamista. Mutta pointti on tässäkin Jeesuksen sanat "mene ja älä syntiä enää tee" eli älä enää ylensyö. Mutta Jeesus ei sano, että jos et laihduta alipainoiseksi niin heitän sinut ulos yhteydestäni. Sama on kaikessa parannuksen teossa. Kaikissa asioissa voi mennä ns. yli tai ali. Eli pitää löytää se kultainen keskitie ja tasapainoinen elämä, jota Herramme Jeesus Kristus hallitsee.

Rauhallisia tunteita :)

Grattis

• Vieras
« Vastaus #5 : Joulukuu 26, 2010, 08:06:35 ip »
Tämä aihe siirtyikin off-topic alueelle. Off-topic onkin muuten parempi nimitys kuin kaatopaikka, vaikkakin tällä palstalla pitäisi välttää kaikki muu keskustelu.

fractal

• Vieras
« Vastaus #6 : Joulukuu 26, 2010, 08:17:33 ip »
En kannata tätä itsensä Adminin aloittaman threadin siirtämistä minnekään.

Aika hyvin työttömältä kuuskymppiseltä sysmäläiseltä perheenäidiltä käyttää tällaisia sanoja jonka merkitystä valveutunut puolisonikaan ei tiennyt.
Luulenpa että Ritva ei ole työtön, on IT-alalla ja vaikuttaa pääkaupunkiseudulla.

Voisiko tällaiset konserinin sisältä tulevat viestit siirtää suoraan sinne "kaatopaikalle" ?

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 26, 2010, 08:36:45 ip kirjoittanut fractal »

Exä

• ex-jäsen
  • Nobo
    • Profiili
« Vastaus #7 : Joulukuu 26, 2010, 08:47:54 ip »
ja silloin sain piiristä tavattoman hyvän käsityksen, Gordon ja Emilykin olivat piiristä hyvin iloisia. Mitä pahaa on "Kysy Jeesukselta"-rukouksessa? Jos olen puhdas eksyttävästä iisebelin hengestä, saan Jeesukselta oikeat vastaukset elämäni suuriin ja pieniin asioihin. Jos minussa on iisebelin henki, voi luulemani "Jeesus" ollakin tuo iisebelin haureus.

Kyllä tämäkin "Ritvan" tekstin pätkä tuntuu niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kovin tutulta tekstiltä. ;) ;)

Pipopää

• Nobo
  • *
    • Profiili
« Vastaus #8 : Joulukuu 26, 2010, 09:54:45 ip »
Aika hyvin työttömältä kuuskymppiseltä sysmäläiseltä perheenäidiltä käyttää tällaisia sanoja jonka merkitystä valveutunut puolisonikaan ei tiennyt.
Luulenpa että Ritva ei ole työtön, on IT-alalla ja vaikuttaa pääkaupunkiseudulla.

Tarkoitit kai Läntisellä Uudellamaalla?

Ritva

• Juniori
  • **
    • Profiili
« Vastaus #9 : Joulukuu 26, 2010, 10:32:05 ip »
Hei Grattis,
Olen aivan ihmeissäni ja todella pahoillani siitä, miten Saatana on saanut tuhottua ihanan maantaipiirin 15 vuodessa, kun alkuseurakunnan tuhoamiseen meni tuhatkunta vuotta. En vieläkään pysty vaihtamaan saamaani huippumyönteistä kuvaa piiristä kielteiseksi. Onhan minun teitä uskottava, vaikka se tuntuu vaikealta. Voisiko esirukouksella murtaa vihollisen vallan konsernista? Oletteko edes yrittäneet rukoilla?

Monet ex-raamattupiiriläiset koette jatkuvan parannuksenteon ja riivaajien ajon pahana. Minä taas kaipaan kovasti tällaista. Parannuksentekoa ei nykyisin saarnataaa/opeteta missään tai ehkä lestadiolaisissa piireissä ja 12 askeleen toipumisryhmissä. Kuitenkin  synneistä/ vieraista hengistä vapautuminen on minusta koko kristinuskon ydin.

Excon

• ex-jäsen
  • Nobo
    • Profiili
« Vastaus #10 : Joulukuu 26, 2010, 11:15:42 ip »
Kuitenkin  synneistä/ vieraista hengistä vapautuminen on minusta koko kristinuskon ydin.

Kristinuskon ydin on minun mielestäni Kristuksen hankkima lahjavanhurskaus.

Pipopää

• Nobo
  • *
    • Profiili
« Vastaus #11 : Joulukuu 26, 2010, 11:24:13 ip »
Monet ex-raamattupiiriläiset koette jatkuvan parannuksenteon ja riivaajien ajon pahana. Minä taas kaipaan kovasti tällaista. Parannuksentekoa ei nykyisin saarnataaa/opeteta missään tai ehkä lestadiolaisissa piireissä ja 12 askeleen toipumisryhmissä. Kuitenkin  synneistä/ vieraista hengistä vapautuminen on minusta koko kristinuskon ydin.
Nyt menee taas teologian, pilkunviilaamisen  ja puolelle, mutta se täällä Off-topicissa sallittaneen.

Mitä Ritva ihan tarkkaanottaen tarkoitat parannuksenteolla ja synneistä/ vieraista hengistä vapautumisella?

Konsernissa muistaakseni opetettiin aikoinaan, että jos synnistä ei pysty tekemään parannusta, taustalla on side, kirous tai riivaaja. Ja vaikutuksesta käytännön elämässä näkee sen, että mistä on kyse. Mutta en mä nyt tätä synneistä ja vieraista hengistä vapautumista ihan kristinuskon ytimenä näe....

Evankeliumin ydin on ihmiseksi tulleen Jumalan sovitusuhri Ristillä - se, että Jumala antoi ainoan poikansa, että hänen uskomalla voi saada iankaikkisen elämän ja yhteyden elävään Jumalaan. Joo - se sisältää myös syntien anteeksisaamisen ja sovituksen, mahdollisuuden saada anteeksi kaikki virheet ja rikkomukset, sekä oikeuden tulla Jumalan lapseksi ilman omaa ansiota. Jumala kutsuu - ja vastaamalla kutsuun myöntävästi, saa omistaa tämän kaiken. Lisäksi tarjolla on myös Pyhä Henki opastajaksi ja vahvistajaksi. Rakkaus Jeesukseen vetää parannukseen - siis Parantajan luo, joka antaa voiman mielenmuutokseen. Synti väistyy ja elämä muuttuu ihan konkreettisesti monella tavalla. Kyse ei ole kuitenkaan itsensä paremmaksi tekemisestä tai siitä, että parannuksenteon jälkeen olisi jotenkin enemmän Jumalalle kelpaava. Syntisyys säilyy, armon varassa elellään, mutta vapaus synnistä avaa silmät näkemään valinnan mahdollisuuksia niissä tilanteissa, joissa aiemmin toimi "sokeasti".

Allekirjoitan muuten sen, että riivattuja ihmisiä on - siis niitä, joissa ihan oikeasti vaikuttaa pahoja henkiä. Mutta Pyhällä Hengellä täytetyn uskovan tuskin kannattaa keskittyä oman elämänsä osalta riivajien ulosajamiseen...

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 27, 2010, 09:21:24 ap kirjoittanut Pipopää »

Kuu

• Nobo
  • *
    • Profiili
« Vastaus #12 : Joulukuu 27, 2010, 01:46:33 ap »
Olen mukana myös kahdessa esirukousryhmässä, jossa rukoilemme ryhmän sääntöjen mukaan.

::) Jepjep, minusta tämä jo kertoo kaiken olennaisen.

jukka

• ex-jäsen
  • Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #13 : Joulukuu 27, 2010, 07:09:10 ap »
Kuitenkin  synneistä/ vieraista hengistä vapautuminen on minusta koko kristinuskon ydin.

Huh! Nyt kannattaisi tutustua raamattuun paremmin, jos tuo on mielestäsi kristinuskon ydin. Sinun uskomuksesi kuulostaa enemmänkin joltakin pakanauskonnolta, joka keskittyy erilaisiin henkiin. 

Ritva

• Juniori
  • **
    • Profiili
« Vastaus #14 : Joulukuu 28, 2010, 12:26:48 ap »
Jukka!
Joo, minun maailmankuvani poikkeaa yleisesti hyväksytystä. Se on melko animistinen. Ymmärrykseni mukaan jokaisella synnillä on henki ja vastaava lihan teko. esim. On kateuden lihan teko, jos kadehdin jotakuta. Kyseessä ei kuitenkaan ole pelkkä lihan teko -siis sellainen asia, josta pääsen vapaaksi itse päättämällä- vaan kateuden henki toimii yhdessä kateuden lihan teon kanssa. Minun on pyydettävä anteeksi Jeesukselta kateutta ja sitten on rukoiltava Jeesuksen nimessä minulle vapautusta kateudesta (siis demonista) Jos synneillä ei olisi henkeä (demonia) ei tarvittaisi ollenkaan Jeesusta, kun jokainen voisi itse päättää luopua synnistä ja asia olisi sillä selvä.