Kirjoittaja Aihe: Jeesuksen äänen kuulemisesta ja mitä etua siitä on ollut  (Luettu 2400 kertaa)

Ritva

• Juniori
  • **
    • Profiili
Jeesuksen äänen kuulemisesta ja mitä etua siitä on ollut
« : Joulukuu 27, 2010, 11:35:59 ip »
Aloitin uuden aiheen, koska Excon on kysynyt minulta Jeesuksen äänen kuulemisesta. Olen kristitty fundamentalisti. Olin noin 15 vuotta sitten Ylistyksen vuori-seurakunnassa Kouvolassa Binningien seinaarissa. Gordon kertoi, että läpi Raamatun ihmiset ovat kuulleet Jumalan äänen ja Johanneksen evankeliumin 10. luvussa sanotaan kolmesti, että hänen lampansa kuulevat hänen äänensä. Tilaisuudessa harjoiteltiin Jeesuksen äänen kuulemista niin, että kukin esitti Hänelle kysymyksiä ja vastaus saatiin heti omaan ajatusmaailmaan. Piti aloittaa vähemmän tärkeistä asioista, jotta mahdollisesta väärin kuulemisesta ei tulisi vahinkoa. Toki kuulianen tuli olla sille mitä Jeesus sanoo. Jos ei aikonut totella, oli parempi olla kysymättä Häneltä. Muistaakseni tästä aiheesta Binning on opettanut myös maanantai-piirissä.

Seminaarin jälkeen aloin harjoitella ja harjoittaa Jeesuksen äänen kuulemista ja otin Jumalan johdatuksen elämässäni tällä tavoin. Tässä on kyllä väärin kuulemisen vaarakin. Jos iisebelin henki on minussa, kuulen luultavasti välillä sen äänen ja välillä Jeesuksen äänen. Minulla on kyllä ollut vahva iisebelin henki, mutta Binning on ajanut sen pois ja demoni on pysynyt loitolla, mitä erityisesti tarkkailen itsessäni. Voin tietysti kuulla oman alitajuntani "äänen", mutta se on suljettu pois, kun usein olen eri mieltä kuulemani "Jeesuksen" kanssa. Mitä tahansa ihminen tekeekään jatkuvasti, hän harjaantuu ja oppii. Raamatussa sanotaan, että aistit tottumuksesta harjaantuvat erottamaan hyvän pahasta.

Tiedän monia tapoja ottaa selville Jumalan tahtoa.Tällainenkin johdatuksen etsiminen on kyllä raamatullista. Onhan kirjoitettu, että hänen tulee kasvaa ja minun vähetä. En ole enää itseni oma, vaan Kristuksen orja. Minussa oleva Jeesuksen henki kasvaa, kun annan sille valtaa ja minä itse omine toiveineni pienenen. (En kyllä fyysiseltä kooltani - valitettavasti)

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 28, 2010, 12:14:05 ap kirjoittanut Ritva »

Ritva

• Juniori
  • **
    • Profiili
Vs: Jeesuksen äänen kuulemisesta ja mitä etua siitä on ollut
« Vastaus #1 : Joulukuu 28, 2010, 12:10:39 ap »
Jatkan aihetta:
Jos ottaa johdatuksen kyselemällä Jeesukselta, on toki luettava Raamattua. Jeesus ei koskaan puhu mitään Raamatun kanssa ristiriidassa olevaa. Jos kuulen sellaista, minun on heti tarkastettava missä olen pielessä, sillä Raamattu on ehdoton auktoriteetti. Jeesus ei esim. käske minun antaa sellaista pyhää suunantoa, mistä kenenkään puoliso pahastuisi tai haureelliset himot heräisivät.

Johdatusta ei voi kuitenkaan ottaa siten, että katsoo miten joku Raamatun henkilö menetteli jossain tilanteessa ja tehdä itse samoin. Ensinnäkin eri Raamatun henkilöt ovat menetelleet samanlaisissa tilanteissa eri tavoin ja täällainen menee lakihenkisyyden puolelle.

Exä

• ex-jäsen
  • Nobo
    • Profiili
« Vastaus #2 : Joulukuu 28, 2010, 12:22:20 ap »
Muistaakseni tästä aiheesta Binning on opettanut myös maanantai-piirissä.
En todellakaan edusta konsernia. Luin TK:sta ensimmäisen kerran iltapäivälehtien nettisivuilta, joissa siteerattiin HS:n liitettä.

Nämä kaksi tänään Ritvan kirjoittamaa tekstiä ovat kyllä pahasti ristiriidassa keskenään. Miten henkilö joka sanoo lukeneensa TK:sta ensimmäistä kertaa nettisivuilta, jossa siteerattiin HS:n liitettä, kirjoittaa että: "Muistaakseni tästä aiheesta Binning on opettanut myös maanantai-piirissä." Haloooooooo! Miten niin "muistaakseni"? Kyllä musta tuntuu että täällä on nyt jo useampi "Ritva" ja toinen Ritva ei tiedä mitä toinen kirjoittaa. 

Ritva

• Juniori
  • **
    • Profiili
« Vastaus #3 : Joulukuu 28, 2010, 12:33:11 ap »
Ei tässä ole mitään ristiriitaa. Olen kertonut näillä sivuilla käyneeni kaksi kertaa maanantaipiirin järjestämässä Binningin seminaarissa 90-luvun puolivälissä. Tapahtumissa oli paljon ihmisiä ja Binningit olivat koko ajan äänessä. En oppinut tuntemaan silloin Koivuniemeä, ehkä näin hänet, mutta minulla ei ole hänestä mitään muistikuvaa. Vasta HS:n liitteestä sain selville, kuka on TK.
Tein seminaarissa muistiinpanoja Jeesuksen äänen kuulemisesta - siis muistaakseni tein muistiinpanoja maanantaipiirin järjestämässä seminaarissa (tai sitten jossain muualla - kävin vuosittain useammassa kuin yhdessä seminaarissa) Valitettavasti en muista kovin tarkkaan 15 vuoden takaisia juttuja.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 28, 2010, 12:39:48 ap kirjoittanut Ritva »

Exä

• ex-jäsen
  • Nobo
    • Profiili
« Vastaus #4 : Joulukuu 28, 2010, 12:41:09 ap »
Kyllä siinä on isokin ristiriita mutta turha siitä on väitellä. ;D. Tuntuu sikseen oudolta että "perheenäidillä" on aikaa päivystää täällä jatkuvasti.

Agape

• Nobo
  • *
    • Profiili
« Vastaus #5 : Joulukuu 28, 2010, 09:25:44 ap »

Pidän itse jokseenkin varmana, että a) Ritva ei ole mikään trollaaja ja b) hän ei myöskään ole ns. konsernilainen sekä c) hänen kertomuksessaan ei ole ristiriitaa mitä tulee TK:n tuntemiseen. Kävin nimittäin itsekin joissakin konsernin järjestämissä tilaisuuksissa 90-luvulla, joissa oli ulkopuolinen puhuja. Kukaan ei maininnutkaan minulle Tapani Koivuniemestä ja sain vasta vuosia myöhemmin tietää tämän henkilön olemassaolosta. Näin on käsittääkseni usean ihmisen laita, jopa niiden, jotka ovat tunteneet konsernilaisia etenkin 90-luvulla. Pelkäänpä hyvinkin, että Koivuniemi on haluttu pitääkin osittain salassa muilta kuin sisäpiiriläisiltä.

Pyyntö muille keskustelijoille. Älkää väittäkö kenenkään trollaavan vastoin parempaa tietoa. Samoin älkää väittäkö kenenkään täällä kirjoittelevan kuuluvan konserniin. Trollaajia toki saattaa olla silloin tällöin, mutta enemmän näyttää tulevan vääriä ilmiantoja kuin oikeita havaintoja. Yhdenkään konsernilaisen en usko tänne kirjoittelevan.

L

• Juniori
  • **
    • Profiili
« Vastaus #6 : Joulukuu 28, 2010, 11:14:48 ap »
Pyydän omalta osaltani anteeksi Ritvalta, että olen syyttänyt trollauksesta. Todellakin näyttää siltä, että Ritva on todellinen henkilö ja on monessa asiassa samaa mieltä Koivuniemen kanssa.

Kysy Jeesuksekselta -oppi on monessa mielessä erittäin vaarallinen. Siinä helposti ohitetaan Raamatun auktoriteetti. Jos tarkastelemme Raamattua, niin Jumala puhui suurillekin Jumalan miehille kohtuullisen harvoin. Jumala on antanut meille järjen. Ei meidän tarvitse kysyä Jeesukselta, pitääkö tänään ostaa sinistä vai punaista maitoa. Konsernissa tätä kysy Jeesukselta -oppia on käytetty selvästi manipuloivasti. Niin kauan, kuin henkilö ei ole toiminut toivotulla tavalla, on kehotettu kysymään asiaa Jeesukselta. Sitten kun henkilö on ilmoittanut, että nyt on Jeesus puhunut näin ja näin johtajien toiveiden mukaisesti, on sanottu, että nyt olet mennyt eteenpäin. Vain antamalla oikean vastauksen voi mennä eteenpäin.

Konsernissa myös puhutaan aika huolettomasti tyyliin Herra on puhunut minulle nyt näin ja näin. On kuitenkin erittäin vakava asia väittää, että itse Herra on jotain puhunut. Jos joku puhuisi minun nimessäni, että L on nyt puhunut näin ja saisin myöhemmin selville, että näin on väitetty minun puhuneen, enkä oikeasti olisi näin puhunut, niin suuttuisin kyllä hirveästi. Olisi törkeää sanoa minun puhuneen jotain, mitä en olisi sanonut.

Vielä törkeämpää on käyttää Herran nimeä, jos Herra ei ole oikeasti puhunut. Tosiasia on, että Herra kyllä puhuu. Olen itsekin kuullut muutaman kerran elämässäni todella kirkkaasti Herran puheen. Mutta silloinkin olen sanonut, että koen, että Herra on nyt puhunut minulle näin. Otan siis itse vastuun sanomisistani.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 28, 2010, 01:37:40 ip kirjoittanut L »

Ritva

• Juniori
  • **
    • Profiili
« Vastaus #7 : Joulukuu 28, 2010, 12:34:13 ip »
Saat toki anteeksi, L.
Olen ollut itsekin yllättynyt, miten Koivuniemellä ja minulla on niin samankaltaisia ajatuksia, mutta se johtuu siitä, että meillä on sama oppi-isä eli Binningit. Olen suomentanut "Olkaa Jumalle alamaiset.."-kirjan ja käynyt monissa, kenties kymmenissä Binningien seminaareissa ympäri maata, ne olivat kesän kohokohtia. Todellakaan minulla ei ole jäänyt mieleeni, minkä nimiset henkilöt olivat tilaisuuksien järjestäjinä, tuskin edes tiesinkään sitä.

Olen itsekin miettinyt, mikä on se "Jeesuksen ääni", jota minä seuraan hyvin tarkasti. Olen ajatellut että se saattaisi olla sama, mistä käytetään yleisesti nimitystä "omantunnon ääni", koska sanotaan, että Jumala puhuu ihmiselle omantunnon kautta. Joka tapauksessa Jumala on luonut ihmisen sellaiseksi että tämä pystyy kommunikoimaan henkien kanssa. Varsinkin pahan hengen tuomia ajatuksia esim. itsesäälin minä-muodossa sanomia valheita suomalaisten on helppo kuunnella: "Olen tällainen surkimus", "Olen mato", "En osaa mitään kunnolla", "Aina minä möhlin" jne.

Mutta jos pystymme kuulemaan demonien ja henkioppaiden ääntä, pystymme kuulemaan myös Jeesuksen äänen. Kun kerran Jeesus asuu henkensä kautta minussa, uudestisyntyneessä kristityssä, (Raamatussa lukee: "Kristus  teissä- kirkkauden toivo") toki pystyn kommunikoimaan tämän minussa olevan Jeesuksen hengen kanssa. Binningin mukaan tulee sanoa suurella varmuudella, että Jeesus puhui minulle, koska se lisää uskoa.

Ritva

• Juniori
  • **
    • Profiili
« Vastaus #8 : Joulukuu 28, 2010, 02:16:28 ip »
En tahdo painostaa ketään ryhtymään toimimaan minun tavallani Jeesuksen seuraamisessa. Minulla on valtavasti tuskaa ja peri(ttyä) syntiä, koska isäni oli mielisairas. Minun on oltava ehdoton, jotta ylipäätään pysyisin terveenä. Sinulla saattaa olla parempi ja mielekkäämpi tapa saada Jumalan johdatus, ole siitä kiitollinen äläkä turhaan arvostele sinua heikompia ihmisiä.

Seuraava on kertomus siitä, miten Jeesus on minua johdattanut, kun olen ollut kuuliainen hänen äänelleen ja tehnyt sen, mitä Jeesus on käskenyt. Olin 1990-luvun jälkipuolella ainakin kolme vuotta työttömänä. Sitten Jeesus käski minun kutsua kristittyjä eri piireistä päiväkeskusyhdistyksen perustavaan kokoukseen, jotta alkoholisteille ja syrjäytyneille voitaisiin perustaa päiväkeskus, minut valittiin hallituksen puheenjohtajaksi ja minut palkattiin yhdistelmätuella kehittämään toimintaa. Saimme vuokrattua tilat kirpputorille, päiväkeskukselle ja verstaalle sekä hankittua pakettiauton. Saimme seuraavana vuonna pari työllistämisprojektia ja minusta tuli palkattu vetäjä toiseen projektiin. On monenlaista toimintaa: ruuanlaittoa, leipomista, kudontaa, verstas- ja remonttityötä. Yhdistys on saanut useita 3-vuoden työllistämisprojekteja ja toiminta on levinnyt myös naapurikuntaan. Loppuvuodesta 2006 yhdistys osti 2-kerroksisen 650 neliön kivitalon Sysmän keskustasta, eikä meillä ole enää paljoakaan velkaa. Tällä hetkellä teemme ostopalveluna kuntouttavaa työtoimintaa. Meillä on ollut työllistettynä eri tukimuodoin ainakin 100 eri henkilöä. Hengellisessä mielessä yhdistys tekee diakoniatyötä. Haemme avustusruokkaa pääkaupunkiseudulta ja Heinolasta ja jaamme sitä puutteen alaisille. Itse olen kuitenkin taas työttömänä, mutta teen täyttä työviikkoa toiminnanjohtajana ja elän ansiosidonnaisella päivärahalla.

Minulla ei olisi ollut taitoa eikä rohkeutta päiväkeskuksen perustamiseen, elle Jeesus olisi minua neuvonut pikkutarkasti kaikissa asioissa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 28, 2010, 02:27:06 ip kirjoittanut Ritva »

Markus L.

• ex-jäsen
  • Juniori
    • Profiili
    • Home of Markus
« Vastaus #9 : Joulukuu 28, 2010, 06:31:53 ip »
Ritva:
Suosittelen sinulle Paavo Hiltusen kirjaa "Siunauksia syvyydestä". Sen saa varmasti esim.kirjastosta lainattua. 
Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat.

Ritva

• Juniori
  • **
    • Profiili
« Vastaus #10 : Joulukuu 28, 2010, 08:12:18 ip »
Markus L
Minulla on se kirja hyllyssäni ja olen sen lukenut joskus ja vilkaisin sitä taas. Minusta kirjassa ei ole mitään hyvää, se on täyttä pimeyttä. Tosin kirjassa Hiltunen kuulee toisinaan Herran äänen.

Markus L.

• ex-jäsen
  • Juniori
    • Profiili
    • Home of Markus
« Vastaus #11 : Joulukuu 28, 2010, 08:29:19 ip »
Markus L
Minulla on se kirja hyllyssäni ja olen sen lukenut joskus ja vilkaisin sitä taas. Minusta kirjassa ei ole mitään hyvää, se on täyttä pimeyttä. Tosin kirjassa Hiltunen kuulee toisinaan Herran äänen.
Ok
Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat.

jukka

• ex-jäsen
  • Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #12 : Joulukuu 28, 2010, 08:37:48 ip »
Markus L
En ole itse lukenut kyseistä kirjaa, mutta tuntuu aika voimakkaalta sanoa, että uskovan veljen kirjoittama kirja on täyttä pimeyttä. Muutenkin alkaa tuntua siltä, että sinulla on paha ongelma farisealaisuuden hengen kanssa. Kysy vaikka Jeesukselta.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 28, 2010, 08:39:51 ip kirjoittanut jukka »

Excon

• ex-jäsen
  • Nobo
    • Profiili
« Vastaus #13 : Joulukuu 28, 2010, 09:23:51 ip »
Kiitos tarkennuksesta, Ritva. Itse olen kokenut, että sekä tasapainoiselle hengellisyydelle että mielenterveydelle yleensä on keskeistä ennen kaikkea ansiottoman armon sisäistäminen. Jos elämä kulkee pitkällä aikavälillä parempaan suuntaan suoran johdatuksen perusteella, niin mikäs siinä. En tiedä sitten, mikä Jeesuksen tai Pyhän Hengen aidosti antamien vastausten osuus kaikista rukouksen jälkeen mieleen tulevista ajatuksista eri ihmisillä on...

Mutta jatkuva demonijahti itsestä tai lähimmäisistä ei mielestäni kuulu tasapainoiseen uskoon. Olen lukenut merkittävien hengen ihmisten elämänkertoja eikä heistä kukaan ollut jatkuvasti ajamassa itsestään ulos milloin mitäkin henkeä.

Ritva

• Juniori
  • **
    • Profiili
« Vastaus #14 : Joulukuu 28, 2010, 10:31:28 ip »
Jukka
Jeesus ei vahvistanut, että minussa olisi farisealaisuutta.

Excon
En jahtaa jatkuvasti demoneita etenkään toisista ihmisistä, mutta joskus kyllä itsestäni. Innostuin vain hieman kirjoittamaan, kun huomasin, että tällä palstalla ainakin jotkut ymmärtävät henkimaailman asioita. Olen joutunut kokemaan, että on täysin hedelmätöntä paljastaa kenellekään esimerkiksi, että tällä on iisebelin henki. Ei, vaikka asian ilmaisisi kuinka tahansa rakkaudessa. Välit menee luultavasti poikki eikä demonia pääse ajamaan. Olen muuten kirjoittanut Jeesuksen käskystä tässä kuussa eräälle tuntemallenne henkilölle ja pyytänyt, että hän tekisi parannuksen iisebelin hengestä ja ajattaisi sen pois. Rukoilkaa että hän uskoisi viestini. Vaikka henkimaailma onkin todellista, uskon nykyisin enemmän esirukoukseen, Jeesus siis on johdattanut minut tähän suuntaan. Onko kukaan kuullut Out of Africa ry:stä, joka kannustaa perustamaan esirukousryhmiä eri puolille Suomea?