Kirjoittaja Aihe: lahkolaisten kaupassakäynti  (Luettu 7840 kertaa)

bell

• Vieras
lahkolaisten kaupassakäynti
« : Joulukuu 17, 2010, 02:27:47 ip »
Miten lahkolaiset hankkivat ruokatarvikkeensa. Koivuniemien perhettä en ole paikallisissa kaupoissa
tai marketeissa nähnyt. Pari kertaa ovat tulleet vuosien saatossa vastaan ja silloinkin oli kauppa-
koppa tyhjä. Juustohyllyä olen Pirjetan nähnyt kiinnostuneena katselleen, mutta ei kuitenkaan
ostanut mitään. Luulisi niinkin ison perheen tarvitsevan yhtä jos toistakin, vaikka painoindeksiä yrittävätkin pitää alhaalla. Tekevätkö he maitonsa jauheesta ja leipovat leipänsä itse? Vai onko lahkolaisilla vain jokin tietty kauppa, jossa saavat käydä?

Kuusikuja

• Vieras
Vs: lahkolaisten kaupassakäynti
« Vastaus #1 : Joulukuu 17, 2010, 04:07:10 ip »
Eikös Koivuniemi sanonut nauhoitteessa että vaimo hoitaa kaupankäynnin? Ehkä hän hoitaa kauppareissut toisaalla, autolla pääsee ja rahalla saa. Onko paikalliset valikoivat sitten niin kehnot!;) Ilmeisesti pitää hyvin matalaa profiilia siellä asuinpaikallaan?

L

• Juniori
  • **
    • Profiili
« Vastaus #2 : Joulukuu 17, 2010, 04:12:32 ip »
Just luin jostain hänen opetuksestaan (oliko käsihygienia tms), että kaupassa kannattaa käydä ainakin jonkun epidemian aikana aina klo 7. Esim citymarketissa. Silloin on puhtaimmat pinnat kaupoissa siivouksen jäljilta ja vähiten bakteereja ilmassa, koska ilmastointi on ollut päällä koko yön.

bell

• Vieras
« Vastaus #3 : Joulukuu 17, 2010, 09:52:42 ip »
No ilmankos sitten ovatkin liikkeellä aina varhain aamulla, n klo 5.00 aikaan. Tosin kyllä valvovatkin myöhään, mutta lyhyet unet
kai kuuluvatkin Tapanin aivoituksiin. Vaativat samaa ilmeisesti myös lapsiltaan, koska näitä on nähty nukkumassa tien poskessa
erikoisiin aikoihin.

Mielensäpahoittaja

• ex-jäsen
  • Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #4 : Joulukuu 19, 2010, 11:58:57 ip »
Kyllä TK eräässä puheessaan kertoi käyneensä paikallisessa marketissa ja kassa oli oikein ruvennut teitittelemään häntä, koska hänestä huokuu niin valtava auktoriteetti. Mutta voihan olla ettei TK oikein pidä väenpaljoudesta. Ainakin kertoi käyttävänsä mieluummin pieniä bensa-asemia kuin suuria, koska pienillä on vähemmän riivaajia.

Rupesi mietityttämään tuo viittaus lapsiin makaamassa tienposkessa. Mikäs juttu se oikein oli?

bell

• Vieras
« Vastaus #5 : Joulukuu 20, 2010, 08:09:48 ap »
Tammelaan muuton jälkeen, taisi olla joskus 2002 tai 2003 oli lapsi ollut nukkumassa sikeässä unessa Koivuniemien tienhaarassa, puoliksi yleisellä tiellä. Lapsi oli ollut silloin noin 4 - 5 vuotias
ja muistaakseni poika. Kyseessä oli talviaika ja lähes puoliyö. Ohiajaja oli pelästynyt melkoisesti,
kun oli luullut että kyseessä oli yliajettu lapsi. Kuljettaja pysähtyi paikalla ja alkoi herättelemään
lasta joka oli ollut aivan tokkurainen. Lapsen vaatetus oli ollut vähäinen olosuhteisiin nähden.
Herättyään lähti kotiin, Koivuniemelle.
Alkuaikoina lapset oleilivat usein siinä postilaatikoilla hyvinkin myöhäiseen aikaan jotenkin apaattisen
oloisina. Nyt lapset ovat hävinneet kuvioista täysin. Ei merkkiäkään.

Osku

• Juniori
  • **
    • Profiili
« Vastaus #6 : Joulukuu 20, 2010, 08:22:44 ap »
Tammelaan muuton jälkeen, taisi olla joskus 2002 tai 2003 oli lapsi ollut nukkumassa sikeässä unessa Koivuniemien tienhaarassa, puoliksi yleisellä tiellä. Lapsi oli ollut silloin noin 4 - 5 vuotias
ja muistaakseni poika. Kyseessä oli talviaika ja lähes puoliyö. Ohiajaja oli pelästynyt melkoisesti,
kun oli luullut että kyseessä oli yliajettu lapsi. Kuljettaja pysähtyi paikalla ja alkoi herättelemään
lasta joka oli ollut aivan tokkurainen. Lapsen vaatetus oli ollut vähäinen olosuhteisiin nähden.
Herättyään lähti kotiin, Koivuniemelle.
Alkuaikoina lapset oleilivat usein siinä postilaatikoilla hyvinkin myöhäiseen aikaan jotenkin apaattisen
oloisina. Nyt lapset ovat hävinneet kuvioista täysin. Ei merkkiäkään.
tuo kuulostaa jo varsin huolestuttavalta.

Mielensäpahoittaja

• ex-jäsen
  • Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #7 : Joulukuu 20, 2010, 09:21:29 ap »
Jos tuo juttu on totta, olisi pitänyt tehdä lastensuojeluilmoitus. Myöhäistä se ei tietysti ole nytkään. Nyt olen kyllä aika huolissani. Kyllä minäkin olen jotain huolestuttavaa nähnyt aikojen kuluessa, mutta tuo on kyllä kauhein juttu. Lapsihan olisi voinut paleltua hankeen ja tuo kuski tyytyi katsomaan perään, kun lapsi talsii kotiinsa tokkuraisena (?!). Toivon että bell tekee jotain asialle mahdollisimman pian.

bell

• Vieras
« Vastaus #8 : Joulukuu 20, 2010, 09:37:52 ap »
Jos olisin itse ollut tuo kuski, olisin taatusti mennyt ottamaan selvää miksi lapsi makaa tiellä
tuohon aikaan yöstä. Mutta kuulin asiasta vasta monen viikon päästä tapahtuneesta enkä vielä
silloin tiennyt millaisesta perheestä oikeasti oli kyse. Koivuniemet ovat aina antaneet ymmärtää
että he huolehtivat lapsistaan hyvin. Paikkakunnalla on vasta nyt alkanut moni asia "valjeta"
tähän perheeseen liittyen. Niin suljettua elämää ovat täällä viettäneet, täysin eristyksissä muista.

Kyllä kuski sen tarkisti, että lapsi kotiin asti pääsi.

Jos mitä tässä maaailmassa olen oppinut, niin sen että vain sellaiset asiat ilmoitan, mitä
silmin olen nähnyt ja joiden takana voin 100 % seistä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 20, 2010, 10:22:52 ap kirjoittanut bell »

Grattis

• Vieras
« Vastaus #9 : Joulukuu 20, 2010, 12:57:30 ip »
Hei,
Mistä muuten tuo tieto on saatu. Onko kellaan tietoa kuka oli tuo kuski? Jos on niin siinähän olisi sitten validiteettia asialle. 

Mielensäpahoittaja

• ex-jäsen
  • Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #10 : Joulukuu 20, 2010, 06:09:28 ip »
"Jos mitä tässä maaailmassa olen oppinut, niin sen että vain sellaiset asiat ilmoitan, mitä
silmin olen nähnyt ja joiden takana voin 100 % seistä. "

Tänne palstalle kuitenkin kirjoitit, koska ilmeisesti olet huolissasi lapsista. Ei tännekään kannata heittää mitään, mistä ei ole 100% varma.

meridian74

• Vieras
« Vastaus #11 : Huhtikuu 25, 2011, 07:26:28 ip »
Jos olisin itse ollut tuo kuski, olisin taatusti mennyt ottamaan selvää miksi lapsi makaa tiellä
tuohon aikaan yöstä. Mutta kuulin asiasta vasta monen viikon päästä tapahtuneesta enkä vielä
silloin tiennyt millaisesta perheestä oikeasti oli kyse. Koivuniemet ovat aina antaneet ymmärtää
että he huolehtivat lapsistaan hyvin. Paikkakunnalla on vasta nyt alkanut moni asia "valjeta"
tähän perheeseen liittyen. Niin suljettua elämää ovat täällä viettäneet, täysin eristyksissä muista.

Kyllä kuski sen tarkisti, että lapsi kotiin asti pääsi.

Jos mitä tässä maaailmassa olen oppinut, niin sen että vain sellaiset asiat ilmoitan, mitä
silmin olen nähnyt ja joiden takana voin 100 % seistä.

Kyllä ne lastensuojeluviranomaiset tarkistavat tilanteen. Monen lapsen kohtalo olisi ollut parempi, kun niitä ilmoituksia todella tehtäisiin.

Enok

• Nobo
  • *
    • Profiili
« Vastaus #12 : Helmikuu 01, 2012, 03:04:34 ip »

Kyllä ne lastensuojeluviranomaiset tarkistavat tilanteen. Monen lapsen kohtalo olisi ollut parempi, kun niitä ilmoituksia todella tehtäisiin.

Komppaan. Kannattaa aina tehdä ilmoitus, jos naapurin muksuilla saattaisi olla huonot oltavat. Kun jätät ilmoittamatta, niin lapsien mahdollinen piina vain jatkuu, eikä loppua näy.

Jos vanhemmat eivät jaksa, ovat liian kiireisiä tai muuten vaan laiminlyöviä, niin parempi siitä on ilmoittaa. Viattomat kärsivät kun mahdolliselle laiminlyönnille ei tehdä mitään, joka on suuri vääryys. Laissa jopa lukee, että olet velvollinen tekemään ilmoituksen mahdollisesta lastensuojelun tarpeesta.